-1.9 C
Bistrița
joi, noiembrie 21, 2024

MODIFICĂRI: Cinci tipuri noi de acte de identitate, inclusiv pentru minori sub 14 ani

Hotărârea de Guvern privind aplicarea modificărilor aduse cărților de identitate a fost publicată la finele lunii martie. Astfel, din august 2021 vor exista CINCI tipuri de acte de identitate, printre care și pentru minorii sub 14 ani, la solicitarea părinților. AFLĂ detalii:

Autoritățile au anunțat, de ceva timp că din luna august 2021 se vor introduce cărțile de identitate electronice. Astfel, anul trecut au fost aduse numeroase modificări legislative, iar la finele lunii martie 2021 s-a pulicat Hotărârea de Guvern privind  aprobare ași implementarea acestora în emieterea noilor acte de identitate.

Aceste modificări vor fi implementate din data de 2 august 2021, noile cărți de identitate fiind emise după specificațiile UE.

Mai exact, vor exista CINCI tipuri de acte de identitate:

  • cartea de identitate
  • cartea de identitate simplă
  • cartea electronică de identitate
  • cartea de identitate provizorie
  • buletinul de identitate

Cartea de identitate simplă conține date și informații, înscrise pe față și pe verso şi are formatul unui card. Cartea electronică de identitate va conține pe lângă, datele prevăzute pentru cartea de identitate simplă, și un cip. Fiecare poate alege ce fel de carte de identitate doreşte” scrie Hotnews.ro

Și minorii cu vârste sub 14 ani pot avea cărți de identitate.

Obligatoriu, prima carte de identitate se eliberează la împlinirea vârstei de 14 ani, ca şi până acum. Opţional, se poate elibera carte de identitate simplă sau carte electronică de identitate oricând după naştere. Până la împlinirea vârstei de 12 ani, minorului i se va elibera o carte electronică de identitate fără imaginile impresiunilor papilare.

Cererea pentru eliberarea actului de identitate trebuie să fie semnată de către ambii părinţi, prezenţi. Dacă este doar un singur părinte, are nevoie de declaraţie de la celălalt părinte eliberată la notar / consulat. Cererea va fi însoţită de următoarele documente:
  • certificatul de naştere, cu care se face dovada identităţii şi a cetăţeniei române, original şi copie;
  • actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal, original, document cu care se realizează şi dovada adresei de domiciliu; în cazul în care părintele este cetăţean străin, dovada adresei de domiciliu se face cu permisul de şedere permanentă;
  • certificatul de căsătorie al părinţilor ori certificatul de divorţ însoţit de acordul parental/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, în situaţia în care părinţii sunt divorţaţi, original şi copie;
  • chitanţă de plată a 7 lei taxă, la CEC sau Poştă.

„Pentru minorul care se află într-un serviciu social destinat protecţiei speciale a copilului, separat temporar sau definitiv de părinţi: actul de identitate se eliberează, prin grija acestui serviciu, de către serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor din raza teritorială de competenţă” mai scrie sursa citată.

Se schimbă termenul de valabilitate

Cartea de identitate se eliberează:

  • cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
  • cu valabilitate de 7 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 de ani;
  • cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 25 de ani;
  • cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 55 de ani.

Cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate se eliberează:

  • cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 şi 14 ani;
  • cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
  • cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;
  • cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simplă.

Situațiile în care se eliberează Cartea de identitate provizorie, valabilă un an:

  • când solicitantul nu prezintă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate, a cărţii de identitate simple sau a cărţii electronice de identitate (cum ar fi: certificatul de naştere; certificatul de căsătorie; certificatul/hotărârea de divorţ; dovada adresei de domiciliu).
  • când, temporar, nu se poate realiza procedura preluării datelor biometrice;
  • în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România;

Despre CE informații vor cuprinde noile cărți de identitate puteți citi AICI.

Până când se vor emite noile acte de identitate, nu uitați că:

Buletinul expirat POATE fi folosit în această perioadă! Unii funcționari NU cunosc însă legea!

ARTICOLE SIMILARE

Ultimele Știri

Sponsorizate

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...

DELICE PAN angajează inginer tehnolog în industria alimentară. NOI locuri de muncă, în Bistrița

Brutăria Delice Pan angajează inginer tehnolog în industria alimentară, iar GB Instaplan  caută sudori, instalatori, electricieni și lăcătuși. La Clinica SANOVIL Bistrița este nevoie de farmacist, asistent medical generalist și infirmieră. Oferta completă, mai jos: