Noul model Mitsubishi Eclipse Cross va putea fi testat, începând de astăzi, și la Bistrița, între 12 și 16 aprilie 2018, la expoziția organizată pe Pietonalul Liviu Rebreanu. Eclipse Cross a fost lansat începând cu anul 2017, iar acum disponibil și pe piața Europei de Est.
Ducând marca Mitsubishi Motors acolo unde este într-adevăr locul ei, MMC s-a lansat în următoarea sa călătorie, transformând 80 de ani de experienţă 4WD (de la PX33 1936 cu tracţiune integrală), 35 de ani de expertiză SUV (de la Pajero iniţial din 1982), precum şi 30 de ani de tehnologie All-Wheel-Control (de la Galant VR4 Dynamic Four 1987 iniţial), în valori pentru viitor.
- Autenticitatea mărcii în segmentul SUV vs competiție
- Sistem 4WD încă din 1936/ Sistem Super-All Wheel Control (S-AWC) din 1987
- SUV-uri: 77% din vânzările din Europa – CY16 (incl. L200/excl. RU/UA)
- 4WD: 49% din vânzările din Europa – CY16
- Dinamica condusului, rădăcini sportive sonore (12 victorii Dakar/5 titluri WRC)
- Tehnologie avansată
- Pedigree Mitsubishi (100 de ani în domeniul producției automobilistice Mitsubishi/150 de ani de evoluție și ascensiune a grupului Mitsubishi)
- Măiestrie japoneză
- Poziționare de nișă (non-mainstream / calitatea mărcii japoneze)
Rezultatul acestei viziuni îl reprezintă noua generație de SUV-uri, Eclipse Cross 2017 fiind primul dintre acestea. Noul SUV Mitsubishi Motors, Eclipse Cross, va trebui să îndeplinească două misiuni esenţiale:
Este primul model din noua generație, prin care MMC își propune o poziţionare mai ambiţioasă a mărcii Mitsubishi Motors, în special în Europa;
Confirmă de asemenea strategia de produs a MMC ca jucător preponderent în segmentul SUV.
Un nou motor turbo alimentat pe benzină de 1,5 injecţie directă
Pentru modelul Eclipse Cross, Mitsubishi Motors a dezvoltat un motor pe benzină nou-nouţ, de mici dimensiuni cu 4 cilindri, pentru a furniza mai multă forţă şi un nivel ridicat de performanţe, dar în acelaşi timp și prietenos cu mediul.
Pe lângă furnizarea unui cuplu mai mare la turații mici și medii ale motorului, față de actualul motor MMC de 2,0 sau 2,4 litri pe benzină şi continuând cu o curbă de cuplu uniformă, pe o plajă mare de turații ale motorului, motorul de 1,5 L răspunde imediat la acceleraţia şoferului. Acest lucru este posibil datorită faptului că, printre altele, chiulasa face corp comun cu galeria de evacuare a sistemului de distribuție variabilă MIVEC, disponibil atât pe admisie cât și pe evacuare, cât și a turbocompresorului cu supapa de descărcare de tip WasteGate… sau a tehnologiei de tratare cu azot a supapelor preluata de la Lancer Evolution.
În plus, controlul exact al injecţiei duale de combustibil atât prin injecție directă (DI) în cilindru şi cât prin injectie în galeria de admisie (MPI), corespunde condiţiilor de drum și conduce la niveluri excelente de economie de combustibil şi emisii.
Motor pe motorină 2,2 actualizat
O modificare a motorului actual 4N14 al MMC, această nouă aplicaţie dezvoltată pentru Eclipse Cross include o reducere puternică a fricţiunii între piesele mobile şi o îmbunătăţire substanţială în răspunsul sistemului de injecţie.
Acestea au redus consumul de combustibil, au curăţat gazele de emisie, au redus zgomotul mecanic şi au majorat puterea (400 Nm față de 360 Nm anterior). În plus, reducerea greutăţii pistoanelor, a barei de direcţie şi a arborelui cotit, căreia i se adaugă introducerea unui nou tip de cutie automată cu 8 trepte de viteă, contribuie la o accelerare mai lină şi mai lungă pe parcursul întregului interval de rulare.