Compania MIS Grup a primit peste 60.000 de lei pentru organizarea de șantier aferentă Liniei Verzi. De acești bani, contructorul trebuia să se asigure că atât muncitorii, cât și bistrițenii sunt în siguranță și nu se accidentează pe toate străzile străbătute de traseul Liniei Verzi… Nu mai punem la socoteală faptul că trebuia să le pună la dispoziția muncitorilor apă curentă și toalete.
Potrivit unui răspuns al Primăriei municipiului Bistrița remis ziarului Bistrițeanul.ro, MIS Grup a primit peste 60.000 de lei pentru organizarea de șantier aferentă proiectului Linia Verde:
„Suma alocată organizării de șantier este de 60.357 de lei, din care 31.824 de lei aferent lucrărilor de construcții și instalații aferente organizării de șantier și 31.824 de lei aferent cheltuielilor conexe organizării de șantier. Facem mențiunea că organizarea de șantier a avut un singur amplasament, pe terenul destinat autobazei”, se arată în răspunsul oferit de Primăria Bistrița.
Ce presupune o organizare de șantier? Ei bine, aceasta ar trebui să garanteze siguranța muncitorilor, dar și a celor care trec sau locuiesc prin zonele respective. L-am întrebat pe șeful Inspectoratului de Stat în Construcții, Andrei Mustea, cum ar trebui să arate o organizare de șantier:
„Organizarea de șantier face parte din Proiectul Tehnic și se autorizează odată cu Documentația Tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire. Aceasta ține de buna organizare a execuției lucrărilor și de asigurarea condițiilor pe șantier (vestiare, apă, canal, WC, depozitare materiale, împrejmuire și acces șantier, semnalizare, etc). Este similară cu organizarea de șantier în cazul construcțiilor civile. Nu este precizată într-o lege sau într-un act normativ, ci se adaptează în funcție de teren/locație pentru a asigura cele menționate”, a explicat Mustea pentru Bistrițeanul.ro.
MIS Grup a amenajat un singur perimetru dedicat organizării de șantier, în apropierea Pieței Decebal, deși lucrările au loc pe mai multe străzi din municipiu, după cum urmează: Unirea – Calea Moldovei – General Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gheorghe Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara.
Bistrițenii își duc viața prin și printre șantiere
Cum e organizarea de șantier pe traseul Liniei Verzi? Fire au fost lăsate să atârne peste tot, guri de canal neastupate prin care s-au strecurat gunoaie și riscă oricând să cadă cineva, dale folosite pentru pavare lăsate de izbeliște. MuncitoriI MIS Grup au fost surprinși în timp ce își făceau nevoile în curțile oamenilor pe traseul Liniei Verzi pentru că în zonele unde lucrau n-au fost amplasate toalete ecologice.
În contractul semnat de Primăria Bistrița cu MIS Grup sunt specificate toate aceste „detalii”, plătite scump din bani europeni.
Informarea publică asupra proiectului – superficială
Informațiile făcute publice de Primăria Bistrița cu privire la acest proiect sunt sumare și se întind doar pe o pagină.
Alte instituții, care desfășoară proiecte finanțate sau nu din bani europeni, postează pe site-urile oficiale inclusiv cum trebuie să arate organizarea de șantier. Este și cazul Stațiunii de Cercetare – Dezvoltare Agricolă Turda, care publică pe site-ul oficial un document care are în centru organizarea de șantier și care se întinde pe 6 pagini.
Aflăm de acolo că pe lângă asigurarea apei curente și a toaletelor, constructorul trebuia să delimiteze clar zonele unde se lucrează, iar organizarea de șantier trebuie inclusiv păzită. Materialele utilizate și utilajele trebuiau și ele asigurate.
Până una alta, pe mesageria și mailul redacției Bistrițeanul.ro continuă să vină informații cu privire la bistrițeni care au ajuns în spital din cauza accidentării prin șantierele din municipiu sau care efectiv nu se pot deplasa aproape deloc pe străzile pe care se afectuează lucrări.
Ceea ce omit și Primăria Bistrița și constructorul este că oricând pot fi acționați în instanță de orice bistrițean care a suferit accidentări din cauza șantierelor prin și printre care își duc viața de peste doi ani.
Cei de la Inspecția in construcții se duc la oamenii de rând care își construiesc o casă cu sacrificiu și atunci ei aplica legea … la marii constructori nu se duc că de acolo le vine “grosul”…. Și ei sunt plătiți din banii contribuabililor !!! Ar trebui sa pun o poză cu o femeie trecută de 70 de ani care a căzut pe trotuar care tot e spart ! Și-a spart capul, și mâna stângă fracturata !!!
„Ceea ce omit și Primăria Bistrița și constructorul este că oricând pot fi acționați în instanță de orice bistrițean care a suferit accidentări din cauza șantierelor prin și printre care își duc viața de peste doi ani.”
Nu mai vorbim de masinile pe care ni le rupem zilnic prin santurile sapate în toate intersectiile aglomerate din oras.
Ar trebui sa ne constituim într-o asociatie si sa-i punem pe imbecilii astia ca sa plateasca pâna îi bagam în faliment.
daca treceti pe langa superba cladire reabilitata, care a fost POSTA VECHE, va veti ingrozi de ce praf si mizerie s-a depus pe ea!!!!!!!!!!!!!!!!! este de-a dreptul mizerabil cum s-a lucrat, fara sa protejeze deloc placilea acelea de marmura sau tavertin sau ce o fi fost, peretii si geamurile!!! adica s-au taiat borduri si dale fara pic de apa, au urcat tot praful pe peeretii cladirilor!!!!!!!!! Si din PRIMARIE, nimeni dar absolut nimeni nu s-a preocupat sa verifice cum se executa, cum se respecta niste norme etc………. Orasul a devenit o mare groapa de gunoi, praf, trotuare rupte, strazi desfundate, iarba pana la gat, fara cosuri de gunoi, fara o cismea de apa functionala, banci rupte, parcuri mizerabile!!!!!!!!!!!!!!!!! sat fara caini!!! mare Pacat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Omul sfinteste locul luati exzemplu de seful de lucrare de pe tronsonul de drum 173B.Ordine disciplina colaborare cu locuitori nu blocaje se uda drumul sa nu fie praf.In concluzie profesia de om si de sef nu e usor de indeplinit .As da numele acetui OM dar nu stiu cum se numeste decat inginerul cu jep alb.Drumul 173 B este intre Bistrita si TARPIU.SANATATE SI BINE OMULE.