Pandemia de coronavirus a adâncit o problemă deja existentă la Spitalul Județean de Urgență Bistrița. Comunicarea dintre personalul medical și pacienți / aparținători a fost mereu deficitară. Totuși, acum, conducerea unității medicale a găsit o soluție, pe vreme de criză: un psiholog.
Aparținătorii și pacienții Spitalului Județean de Urgență Bistrița au reproșat, în repetate rânduri, proasta comunicare cu personalul spitalului.
Odată cu apariția pandemiei de coronavirus, această problemă s-a adâncit și mai mult. Aparținătorii NU au voie să-i viziteze pe cei internați. Iar cei mai nemulțumiți sunt membrii familiilor cu pacienți în stare gravă, la ATI.
În acest context, conducerea spitalului a decis angajarea unui psiholog care are ca sarcină comunicarea cu familiile pacienților din ATI.
„Epidemia de COVID-19 nu dă semne de plecare, motiv pentru care am fost obligați să regândim, să rescriem și să facem unele proceduri medicale și administrative noi. Comunicarea dintre personalul medical și pacienți / aparținători nu este unul dintre punctele forte ale spitalului, iar carantina a amplificat acest neajuns, aparținătorii neavând acum acces pe secții.
Pentru eliminarea acestui deficit de comunicare și corecta informare a aparținătorilor, am implementat deocamdată, la nivelul secției de ATI, o nouă procedură prin care un psiholog al spitalului culege zilnic informații despre starea de sănătate a fiecărui pacient critic internat pe secție, urmând ca ulterior să apeleze telefonic fiecare aparținător oferindu-i acestuia informațiile necesare”, a transmis Gabriel Lazany, managerul SJUB.