Se știe deja că anul școlar 2019 -2020 se va încheia fără ca elevii să se mai întâlnească fizic cu profesorii lor. Cursurile au fost transferate în spațiul online, însă aproape 7.400 de elevi nu au acces la platforme și lecții. Care este situația în cazul copiilor cu dizabilități si cerințe educative speciale? Un mesaj din partea unor oameni care „au făcut minuni”:
Ana Dragu, coordonator al Centrului Micul Prinț, a transmis mesajul unui director de școală din Bistrița care a demonstrat că se poate. Nu doar în condiții de avarie și criză. Ci și în cazul unor copii cu dizabilități. Ana Dragu se referă la Eduard Dragu Sălăgean, fiul ei diagnosticat cu autism, elev la Liceul Tudor Jarda din Bistrița:
„Postez aici mesajul pe care l-am primit azi de la doamna director de la Liceul De Muzica Tudor Jarda, unde Edy este elev de 9 ani. Un elev încadrat in grad de handicap grav, cu cerințe educative speciale.
Un elev în recuperarea căruia școala s-a implicat enorm și i-a fost o a doua casă. Edy a fost primul elev diagnosticat cu autism care a fost admis în această școală. Deși cadrele didactice nu aveau nici experiență, nici cursuri de educație specială.
Și totuși, oamenii aceștia au făcut minuni. Profesorii, colegii și personalul auxiliar îl sprijină și au învățat din mers cum să îl ajute. Treptat și alți copii autiști talentați la muzică au pășit pragul acestei școli.
Mi-aș dori ca acest mesaj să inspire și alți directori de școli, și alte cadre didactice astfel încât elevii cu cerințe educative speciale să nu fie pierduți la numărătoare în această perioadă foarte dificilă pentru noi toți, în care solidaritatea este esențială.
Știu, din păcate, că mulți elevi cu CES sunt complet pe dinafara procesului educațional în această perioadă. Mulțumim!”, a transmis Ana Dragu.
De altfel, și ceilalți părinți care au elevi la Liceul „Tudor Jarda” au primit câte o scrisoare din partea direcțiunii și a profesorilor de aici. Ea cuprinde, pe lângă detalii referitoare la desfășurarea cursurilor online, și câteva încurajări vitale:
„Trecem printr-o perioadă unică generațiilor noastre. Dorim să discutăm cu calm și înțelegere, să fim aproape unii de alții, atât în familie, cât și în comunitatea școlară. Păstrați regulile de igienă. Respectați reglementările prevăzute de starea de urgență. (…) Să prețuim ceea ce avem, înainte ca timpul să ne forțeze să apreciem ceea ce am avut…”