Astăzi a avut loc recepția Lotului 1 – tronson 2 din Poarta Transilvaniei. Este vorba de Drumul Județean 172 D – de la intersecția cu Drumul Blajului spre Colibița. Investiția se ridică la aproape 12 milioane de euro.
„Încă o lucrare de anvergură din Poarta Transilvaniei a ajuns la final. Vă invităm așadar până în capătul lacului, la Colibița, căci drumul este complet modernizat și reabilitat, cu 3 viaducte pe o lungime de 277m și un peisaj de basm.
Un proiect făcut să reziste, cu o garanție de 10 ani, realizat impecabil.
Felicitări tuturor celor angrenați în acest proiect amplu, care au reușit să depășească obstacolele terenului instabil și să deschidă un tronson de drum atât de important din județul nostru”, a transmis Emil Radu Moldovan, președintele Consiliului Județean BN, cu prilejul recepției.
Lucrările de execuție au constat în
- structură rutieră cu îmbrăcăminte asfaltică
- fundație din balast.
S-au executat casete de extindere a platformei drumului unde partea carosabilă era mai mică de 6 metri.
S-au executat totodată lucrări de colectare și evacuare a apelor de suprafață și de infiltrație, respectiv:
- rigole triunghiulare pereate,
- rigole de acostament,
- drenuri longitudinale și transversale.
Acolo unde au fost semnalate infiltrații de apă la adâncimi mari (5-9 m) s-au prevăzut drenuri de adâncime executate cu piloți secanți din material granular mărunt.
De asemenea, în vederea descărcării apelor și asigurarea continuității scurgerii acestora, s-au realizat lucrări de reparații la podețele existente, podețe noi tubulare și podețe noi din elemente prefabricate.
S-au amenajat 35 de drumuri laterale pe o lungime de 10 m.
S-au executat următoarele tipuri de consolidări de terasamente:
- zid de sprijin din beton armat de rambleu și debleu,
- apărări de mal cu anrocamente
- lucrări de consolidare cu piloți forați de diametru mare.
S-au amenajat 1380 mp de trotuar pavat și s-a realizat un pod nou cu lungimea de 18,8m.
De asemenea s-au executat 3 poduri (viaducte) noi peste zone cu alunecări de teren dificil de consolidat prin lucrări realizate doar în zona drumului:
- viaduct nr. 1 L= 65,40 m,
- viaduct nr. 2 L= 74,10 m
- viaduct nr. 3L= 138,80 m.
Pentru siguranța circulației s-au realizat marcaje transversale și longitudinale, semnalizare rutieră prin indicatoare rutiere, borne kilometrice și hectometrice + parapete de siguranță (6.4 km)
Constructor: asocierea formată din SC DIMEX 2000 COMPANY SRL – lider asociere cu
- SC ELECTRO-URSA SERVCOM SRL (asociat care a executat lucrările de construcții)
- și SC EXPLAN SRL – asociat care a executat serviciile de proiectare.
Valoarea investiției – 59.094.655 lei (11.962.480 euro)
Perioada de garanție a lucrărilor – 10 ani (120 de luni)
Sursa de finanțare: Programul Operațional Regional 2014-2020
Cum și primarul Turc nu a mers sa taie panglica? Pai am auzit ca PNL a făcut drumul! Ei s-au bătut pentru proiect ei, l-au semnat! Cata nesimțire la ăștia din PeeSeeDee! Sa se laude cu realizările lui Turc! (Este o gluma! Dau aceste explicații pentru cei care se prind nai greu! Asta după ce Ioan Turc susținea cu ceva timp în urma ca PNL a făcut și semnat proiectul pentru noua sala polivalentă!)