Pistele de biciclete, un proiect care ar trebui să îi bucure pe amatorii de mișcare pe două roți a scos numai peri albi la Bistrița. Și de această dată, Becleanul ne arată cum se face. Cum de la Beclean acestea nu aglomerează străzile și își ating scopul ducând bicicliștii inclusiv în pădure:
Cel mai nou proiect al municipalității, care presupune amenajarea de piste de biciclete pe nu mai puțin de 28 de străzi scoate peri albi. Asta deși abia de curând a început amenajarea pistelor de bicicliști.
Cum se fac lucrurile în vecini? Mai exact la Beclean? Care pare să ne dea lecții când vine vorba despre dezvoltare urbană? A povestit la Bistrițeanul Live primarul Nicolae Moldovan.
„Eu vreau ca mersul cu bicicleta să fie într-un peisaj aparte, într-o zonă de recreere, să fie o chestiune de recreere și de sport și de a face un efort suplimentar și automat să ai toate posibilitățile de un aer curat. Dacă le duci în centru… avem mașinile care poluează. Chiar acesta a fost scopul pistelor de biciclete să avem un alt confort din punctul acesta de vedere al aerului. Noi am mers pe câmp, am mers pe laterale, am mers prin păduri. În foarte multe locații ale pistelor de biciclete am folosit un teren viran, nu strada. Nu am transformat strada în pistă pentru biciclete. Și la implementarea proiectelor este foarte important să fii responsabil”, explică primarul Nicolae Moldovan cum a gândit proiectul.
Așa se face că pistele de biciclete din Beclean străbat centrul doar prin parc și pe strada pietonală Aleea Gării. Ajung inclusiv pe faleza râului și la Figa. Parte din traseu înconjoară Băile Figa și ajunge și în pădure.
Diferența față de pistele de biciclete din Bistrița este dată și de faptul că acestea nu se termină în…brusturi. Traseul este unul complet, un circuit continuu. Fiecare pistă de biciclete are un metru lățime pe sens și pe cea mai mare parte a traseului sunt lipite sensurile.
Proiectele nu sunt făcute numai din birou, primarul Nicolae Moldovan insistând să verifice fiecare situație din teren înainte de implementare. Acesta încurajează inclusiv corecțiile, dacă ajută la creșterea calității proiectului.
Primăria Beclean nu se oprește aici, ci cumpără și 100 de biciclete, dintre care 15 electrice. Acestea vor putea fi închiriate din 5 puncte din oraș și respectiv de la Figa. Cei care închiriază bicicletele le pot lăsa pe traseu, la un alt punct.
Fiecare bicicletă are GPS, iar seara sunt reperate și recuperate de autobuzele electrice. Acestea sunt duse la punctele de închiriere. Punctul de la Băile Figa va avea 20 de biciclete.
Întreaga emisiune în care a fost invitat primarul Nicolae Moldovan o puteți urmări mai jos:
Sunt totuși cel puțin doua probleme:
1. la traversarea străzilor bordurile sunt normale și nu permit coborârea și urcarea bicicletelor sau a caruturilor pt copii, deci sunt făcute din birou.
2. Pistele transformate în parcări și bicicliștii obligați sa folosească strada.
Nu l-am văzut niciodată pe dl primar pe bicicleta, îl rog sa facă o echipa cu constructorul, sa coboare pe biciclete de la Figa pana la Bachus, sa remedieze problemele constatate pe bicicletele lor și apoi sa spună ca sunt făcute de pe bicicleta, nu din birou.
Si inca ceva pistele sunt facute pt parcarea masinilor nu pt biciclisti si nu face nimeni nimica in legatura cu asta