Insolvența și falimentul societăților comerciale pare să fie o afacere de succes pentru lichidatorii judiciari, care fac bani frumoși de pe urma acestora. Este și cazul lichidatorului Paula Sabina Ioja, care și-a dat din pix un „onorariu de succes” de peste 180.000 de lei în urma vânzării sediului LDP către Primăria Bistrița. Angajații societății mai au însă de așteptat, primind doar 60% din drepturile salariale…
În luna octombrie, Primăria Bistrița bătea palma cu LDP pentru achiziționarea sediului său administrativ situat pe strada Cuza Vodă. LDP, societate aflată în insolvență, încasa 3.831.300 de lei pentru clădirile care vor adăposti Serviciul de Evidența Populației și Starea Civilă. Mai multe despre acest subiect puteți citi mai jos:
VIDEO: Fostul sediu LDP, casă pentru Evidența Populației și Starea Civilă Bistrița
Cum au fost împărțiți banii rezultați în urma vânzării imobilelor ? Ei bine, pare-se, după bunul plac al administratorului judiciar, Paula Sabina Ioja. Planul de distribuire a fondurilor a fost contestat în 7 noiembrie de către un angajat căruia nu i s-a părut normal să își recupereze doar 60% din creanțele salariale, după ce societatea a încasat 3,8 milioane de lei. Așadar, bani sunt, mai mult pentru „succes” și mai puțin pentru salariile neplătite oamenilor.
Administratorul judiciar și-a dat din pix sume consistente din valoarea încasată.
Astfel, a doua pe lista de distribuire a sumelor este chiar lichidatorul Paula Sabina Ioja, care ar urma să încaseze 189.967 de lei din toată „afacerea”. 182.369 de lei este doar „onorariul de succes”, reprezentând 4% din suma cu care au fost vândute imobilele – un fel de premiu c-a reușit să vândă clădirile. La aceasta se adaugă onorariul lunar de 7.140 de lei, cheltuieli cu publicitatea de câteva sute de lei și provizioane de 20.000 de lei.
Pe listă urmează apoi furnizorii, Electrica, Aquabis, E.On Energie, RDS RCS. 1,4 milioane de lei urmează să ajungă la BCR în baza unui credit luat de societate și 1,5 milioane de lei la ANAF, reprezentând datorii la stat. Restul de 470.223 de lei au mers pe salarii, angajații primind însă doar 61% din suma înscrisă în tabelul preliminar.
Dar eu cand voi fi despagubit ca am platit impozite sa se poata dezvolta aceasta unitate de stat numita ldp????
A venit ioja cu bani de acasa sa merite asta?????
Mandru sa fiu roman!!!
Lichidatorul este o persoană calificată, autorizată și care face această muncă în temeiul unei numiri, având atribuțiunile prevăzute de lege , iar retribuția stabilită în anumite limite , tot prevăzute de lege. Omul muncește și câștigă un ban cinstit, ordinea lui de prioritate la distribuirea banilor fiind prevăzută înaintea salariaților, prin lege.
Nu este hoț, nu și-a luat ci i se cuvine.
De ce nu ne întrebăm cum, când și în ce mod răspund cei care au adus firma județului în starea de datorii care o fac insolventă. NU cumva ei sunt de vină că n-au putut-o salva, ci dimpotrivă au omorât-o?
De comentat, ca la fotbal, se pricepe toată lumea.
Ca și la dus firmele statului în șanț.
Dar la salvarea lor mai puțin.
Nu știu dacă acest comision al terminatorului are prioritate în fața creanțelor salariale care sunt privilegiate prin lege!!?? Oricum acest decont este suspus cenzurii judecătorului sindic! Care sigur va acționa în interesul superior al angajatului care are de recuperat drepturi salariale! Doamna terminator jojă mai încolo! Ori praful de pe tobă! Că nu o plânge nimeni!