Primarul orașului a cerut un audit intern după ce au apărut informații în media că, la Primărie, s-ar lucra după DOUĂ PUG-uri. La un moment dat, audit-ul a fost finalizat, iar Ioan Turc explica faptul că există șanse să fie anunțat Parchetul. „Încă investigăm. Pe când am toate documentele, vă voi anunța ce am descoperit exact și ce măsură voi lua”, a declarat edilul.
De la finalul lunii ianuarie, la Bistrița face valuri un subiect nemaiîntâlnit în alte zone ale țării: existența a DOUĂ PUG-uri, pe baza cărora se emit autorizații de construcție.
SENZAȚIONAL: Primăria Bistrița a lucrat și a emis acte raportat la două PUG-uri
Chiar și secretarul municipiului a recunoscut acest lucru, la câteva zile distanță de la „ieșirea la lumină” a informației.
Bistriteanul.ro a avut dreptate! Secretarul Floare Gaftone recunoaște că sunt două PUG-uri!
După ce Floare Gaftone a rămas „înregistrată” cu această declarație, făcută într-o ședință PUBLICĂ de CL, și în mediul online, primarul Ioan Turc a solicitat să se facă un audit.
Ioan Turc a explicat că cei care se ocupă de audit au la dispoziție două săptămâni să afle adevărul, dar pot cere prelungirea timpului respectiv. Culmea, în toiul investigației, PUG-ul fals a fost afișat în holul Primăriei Bistrița.
CULMEA TUPEULUI: PUG-ul fals, afișat spre dezbatere publică la intrarea în Primăria Bistrița
Înainte ca edilul să facă lumină, în urma investigației celor ce la Serviciul Audit, arhitectul care a descoperit problema a explicat ce anume i-a atras atenția, dând astfel indicii clare și celor de la audit UNDE să caute:
Cum și-a dat seama arhitectul Andrei Popescu că se „operează” cu două PUG-uri la Primăria Bistrița
În 11 martie, primarul Ioan Turc a recunoscut că există diferențe între cele două PUG-uri: varianta ONLINE și cea printată. Și că ar exista posibilitatea să fie implicat și Parchetul.
„Dacă vom considera că este necesar, nu avem nicio problemă să sesizăm Parchetul, dacă este nevoie! Deci există anumite diferențe între ce este pe suportul de hârtie și varianta electronică. De ce sunt aceste diferențe? Cum au apărut? Când au apărut? Au vreo legătură cu activități neconforme sau nu? Sau pur și simplu sunt niște erori materiale… Sunt întrebări la care încercăm să răspundem și noi. Dar dacă nu reușim să răspundem, vom sesiza Parchetul”, declara Turc la vremea respectivă, așa cum puteți reciti, pe larg, AICI.
A trecut aproape o lună de atunci, iar administrația locală nu a mai vorbit nimic despre acest subiect.
„Am făcut o solicitare către instituțiile avizatoare pentru a primi exemplarele care au fost transmise. Aștept și aceste documente ca să putem analiza integral. Cred că suntem primii care investigăm așa ceva, și este o treabă mai complexă. Pe când am și aceste documente pe care le-am solicitat, și ajungem la o concluzie, voi anunța public ceea ce se decide, concluziile și măsurile pe care le vom lua. Dar încă cercetăm”, a declarat, pentru Bistrițeanul.ro, primarul Ioan Turc.