Lucrările de modernizare și consolidare a Drumului Județean 172G între Satu Nou și Cușma au fost recepționate luni de reprezentanții Consiliului Județean BN. Investițiile se ridică la aproape 5 milioane de euro. Banii provin din fonduri europene și din bugetul Consiliului Județean.
„O investiție realizată ca la carte, din fonduri europene și bugetul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud”, a transmis Emil Radu Moldovan, președintele Consiliului Județean BN.
Modernizarea DJ 172G, Satu Nou – Cușma pe o lungime de 6.7 km aparține constructorului SC TRANSILVANIA GRAND CONSTRUCT SRL (lucrările de construcție) + Societatea SOMES-TOP-GRUP SRL (proiectarea).
Sursa de finanțare: POR 2014/2020 și Bugetul CJ BN.
Valoarea proiectului: 24.576.660 lei (4.9 mil euro)
Perioada de garanție a lucrărilor: 6 ani și jumătate (78 luni)
Principalele lucrări executate au constat în:
- modernizarea părții carosabile cu îmbrăcăminte asfaltică, fundație din balast, strat de bază din piatră spartă, scurgerea apelor pluviale (4 km- șanțuri din beton, 1,6 km – șanțuri din pământ, 882 m – rigolă de acostament, 50 buc.-cămine de dren, 25m rigolă carosabilă, 12 podețe tubulare),
- 49 de podețe tubulare pentru accesele la proprietăți,
- fundație adancita de parapet tip L (466 m),
- ziduri de sprijin din beton armat (232 m), consolidări cu geocelule (11900 mp),
- amenajarea a 15 drumuri laterale și 4 stații de autobuz, parapet de siguranță (1,3 km),
- 60 de indicatoare rutiere, 6 borne kilometrice, 60 borne hectometrice, marcaje transversale și longitudinale.
II. „Lucrări de consolidare la DJ 172G, Satu Nou-Cușma”
Constructor: TRANSILVANIA GRAND CONSTRUCT SRL, lider asociere , cu Societatea DIMEX 2000 COMPANY SRL, asociat 1 si Societatea DACIA FABER SRL, asociat 2 (lucrările de construcție) și Societatea SOMES-TOP-GRUP SRL (proiectarea)
Sursa de finanțare: Bugetul CJ BN (buget local);
Valoarea proiectului: 19.015.046 lei. (3.8 mil euro)
Perioada de garanție a lucrărilor este de 72 luni (6 ani).
Principalii indicatori fizici realizați sunt:
- Apărare de mal din anrocamente (242 m),
- Ziduri de sprijin din beton monolit – 1.15 km,
- Ziduri de sprijin din beton armat în lungime totala de 360 m executate pe fundații din piloți cu diametrul de 880 mm, lungime pilot de 11 m,
- Parapet metalic – 392 m
III. Pod pe DJ 172 G,Satu Nou
Constructor: TRANS-SIMY S.R.L. (lucrările de construcție) – Societatea DP PROIECT S.R.L. (proiectare)
Sursa de finanțare: Bugetul CJ BN
Perioada de garanție a lucrărilor: 10 ani (120 de luni)
Valoare contract: 2.429.802, 95 lei (490 mii euro)
Podul este amplasat oblic pe axul râului Budușel, are o singură deschidere cu o lungime totală de 17,44 m, 2 benzi de circulație și lățimea de 7.8 m, calea pe pod (hidroizolație, strat protecție, strat asfaltic), rampe de acces (strat de uzură, strat de legătură, strat de bază din piatră spartă, strat de fundație superior din balast).
Lungimea rampelor de acces este de 52 m pe malul stâng și 30m pe malul drept. Pentru siguranța circulației s-au montat parapeți metalici, executându-se și lucrări de amenajare a albiei.