Consiliul Local al municipiului Bistrița va da undă verde săptămâna aceasta inspectorilor ADI Deșeuri să aplice amenzi și în oraș, celor care nu respectă regulile și nu aruncă corect deșeurile. Culmea, aceste atribuții reveneau până acum Poliției Locale, iar instituția insistă să nu i se „fure” din acestea.
Consiliul Local al municipiului Bistrița se pregătește să împuternicească inspectorii din cadrul Corpului de Control al ADI Deșeuri să-i ardă la buzunare pe bistrițenii care aruncă aiurea gunoaiele. Practic, inspectorii deșeurilor au făcut prevenire până acum, întrucât n-aveau cadru legal să aplice amenzi.
Primăria Bistrița dă undă verde corpului de control. Însă insistă a nu se „fura” din atribuțiile Poliției Locale care, culmea, are atribuții similare.
„În cazul Municipiului Bistrița, competența de control, constatare a contravențiilor și aplicarea sancțiunilor contravenționale prevăzute de actele normative naționale și locale în domeniul serviciului public de salubrizare aparține în parte Poliției Locale a Municipiului Bistrița, instituție publică cu personalitate juridică în subordinea directă a Primarului, a cărei activitate este strict reglementată prin lege.
Astfel, atribuțiile care sunt stabilite în sarcina acesteia nu pot fi partajate/transferate corpului de control din cadrul aparatului tehnic al ADI Deșeuri BN, respectiv Consiliul Local nu poate mandata ADI Deșeuri BN să preia atribuțiile stabilite prin lege în sarcina Poliției Locale.
În ceea ce privește activitatea de constatare a contravențiilor și aplicare a sancțiunilor – care sunt de competența Poliției Locale – se poate realiza doar o colaborare între reprezentanții ADI și Poliția Locală, cu respectarea limitelor de competență”, se arată în proiectul de hotărâre, care se va afla pe masa consilierilor locali săptămâna aceasta.
Cum se vor desfășura controalele în această situație, fără ca inspectorii să-i calce pe polițiștii locali pe picioare… nu se știe. În mai multe rânduri se insistă în proiectul de hotărâre pe „colaborare”.
Ce atribuții au inspectorii din Corpul de Control:
- verificarea respectării obligațiilor utilizatorilor serviciului, persoane fizice și juridice, de separare corectă la sursă a deșeurilor și predarea lor, în recipienți diferiți, pe 4 fracții, către operatorul de colectare și transport al deșeurilor.
- monitorizarea și controlul în vederea prevenirii și combaterii fenomenului de abandonare a deșeurilor pe toată raza județului Bistrița-Năsăud, atât pe domeniul public, cât și pe domeniul privat, incluzând malurile râurilor, zonele verzi, zonele împădurite.
- constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor utilizatorilor serviciului de salubrizare, persoane fizice și juridice care nu respectă prevederile Regulamentului de salubrizare și a legislației specifice serviciului de colectare, transport, tratare și depozitare a deșeurilor municipale.
„Acțiunile pentru care vor fi împuterniciți inspectorii din cadrul corpului de control vizează în principal verificarea respectării obțigațiilor care le revin utilizatorilor și operatorilor serviciului public de salubrizare în ceea ce privește colectarea selectivă, depozitarea corectă și conformă a tuturor tipurilor de deșeuri, prevenirea și combaterea fenomenului de abandonare a deșeurilor, monitorizarea prestării serviciului la parametri calitativi optimi, respectarea prevederilor regulamentului serviciului de salubrizare. O componentă importantă a activității corpului de control este cea de constatare a faptelor contravenționale și de aplicare a sancțiunilor contravenționale”, se mai arată în proiectul de hotărâre.
Ok, infiintati o politie pentru fractia uscata, alta pentru cea uda, alta pentru deseuri voluminoase, etc, sa aiba toata lumea de lucru!