Compania Frasinul a reușit să aducă în România un bitum revoluționar, care are o durată de viață cu 50% mai mare decât cel clasic. Costurile de întreținere sunt de asemenea mai reduse. Noul tip de bitum a fost folosit deja la modernizarea unui tronson dintr-un drum județean din Bistrița-Năsăud.
Aflat în topul celor mai mari constructori regionali, cu afaceri anuale ce trec de 35 de milioane de euro, Frasinul, în parteneriat cu MOL Ungaria, au reușit performanța de a aduce în România un bitum inovator. Acesta a fost turnat experimental pe 1,8 kilometri din drumul județean 172 din Bistrița-Năsăud.
Potrivit Bistrița Business și a publicației „100 de companii inovatoare din Transilvania”, materialul a fost patentat de MOL Ungaria. Acesta conține în proporție de 15% material reciclat, mai exact pudră obținută din deșeuri de cauciuc.
Printre avantajele de neignorat ale acestui bitum se numără durata de viață, care este cu 50% mai mare decât cel clasic. De asemenea, costurile de întreținere sunt cu 30% mai mici. La acestea se adaugă o rezistență bună la traficul greu și caracteristici îmbunătățite la temperaturi scăzute și ridicate. Totodată, distanța de frânare este mai scurtă cu 5-10%, iar zgomotul de rulare e mai mic.
„Am optat pentru această soluție pentru că am văzut că toți beneficiarii lucrărilor de drumuri pentru care licităm cer o garanție destul de extinsă pentru ele. Uneori o garanție mai mare chiar decât le au produsele folosite la lucrare. Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a cerut, spre exemplu, o garanție de 8-10 ani pentru lucrări. Iar mixtura asfaltică are o garanție de 5 ani.
În cadrul grupului am început să căutăm soluții pentru ca să putem acorda și noi o garanție mare și să putem câștiga licitațiile. Concluzia a fost că e nevoie neapărat de o altă soluție tehnică. Am trimis adrese companiilor producătoare de bitum, cum ar fi OMV sau MOL. Iar cei de la MOL ne-au invitat la Budapesta, la o discuție. Ne-au explicat datele tehnice și ne-au arătat drumuri asfaltate cu acest bitum, le-am văzut eu cu ochii mei. Mi-a plăcut cum arătau drumurile după 6 ani de la inaugurare și am luat hotărârea ca împreună cu ei să facem un tronson demonstrativ”, a explicat Traian Larionesi, fondatorul grupului de firme FRASINUL, conform BistritaBusiness.
Se pare că acesta este doar începutul colaborării cu MOL Ungaria, care se află în spatele bitumului inovativ.
adevarul e ca pana acum s-a folosit bitum pentru prosti si dupa ultimele statistiti romania a trecut la urmatorul nivel de inteligenta….mai putini prosti!!!!