Un bistrițean care și-a cumpărat o mașină de la un dealer auto din Cluj-Napoca a fost nevoit să meargă în Ungaria să își repare mașina. Asta pentru că niciun service din România nu îi recunoștea defectul de la motor. Bistrițeanul a ajuns și în instanță, unde a câștigat.
Povestea bistrițeanului a fost publicată de Libertatea.ro. Marius Zăvoian și-a cumpărat o Suzuki Vitara în 2015, de la dealerul auto Premium Cars din Cluj-Napoca. Acesta a început să aibă probleme cu mașina imediat ce a luat-o.
La 11 zile de la achiziționare a dus-o în service, după ce i-a remarcat niște bătăi la motor. Specialiștii firmei nu au detectat însă nicio problemă, iar reclamația acestuia a fost considerată neîntemeiată.
Acesta a mai încercat și la alte service-uri din țară în 2016, 2017 și 2018. A ajuns inclusiv la un service din Bistrița, căruia i-a trecut pragul de 6 ori. Niciunul dintre service-uri nu recunoștea problema și nu auzea bătaia din motor. În total, bistrițeanul a făcut 33.000 de km din 2015 până în 2018, în încercarea de a rezolva problema.
În cele din urmă, bărbatul a ajuns cu mașina tocmai în Ungaria, la un service din Debrecen, unde s-a constatat că motorul avea o defecțiune gravă și a fost înlocuit. A fost notificat dealerul auto pentru plata cheltuielilor, care însă nu a acceptat.
Bistrițeanul a dat în judecată compania, iar în 2021 Judecătoria Cluj a obligat compania la plata costurilor de reparație, în valoare de 15.490 de lei, plus deplasările bărbatului în Ungaria, în valoare de 2.439 de lei și 513 lei dobânzi penalizatoare. Tribunalul Specializat Cluj a menținut decizia în decembrie 2022.
„Am recuperat aproape 5.000 din circa 7.000 de euro cheltuiți – cazări, benzină, avocați, etc… Chiar și așa, nu voi recupera vreodată toți banii. Eu nu primesc daune morale… Eu nu dormeam nopțile atunci, mă simțeam umilit. E o chestie de igienă morală să nu mă las călcat în picioare. Și ei mă tot amână…” a declarat bărbatul, pentru Libertatea.