-0.3 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

În luna mai s-ar putea să nu mai fim nevoiți să oprim la trecererile la nivel cu calea ferată de pe Valea Bârgăului

Trecerile la nivel cu calea ferată de pe DN 17 – Valea Bârgăului – sunt în proces de semaforizare. Conform reprezentanților CFR, în luna mai, semafoarele ar putea deveni funcționale. Se așteaptă o comisie din Croația.

DN 17, de la ieșirea din Bistrița spre Vatra Dornei, este tăiat de treceri la nivel cu cale ferată. Acestea au semnul STOP și crucea Sfântului Andrei, oblingând șoferii să oprească pentru a se asigura.

Deși au existat numeroase accidente și s-au făcut petiții, CFR a ținut-o una și bună: NU se pot semaforiza. Motivele ar fi că nu există trafic feroviar intens și nici de interes. CFR nu are treabă cu tipul drumului „tăiat” ci cu tipurile de tren care circulă pe acolo.

DN17, tăiat de căi ferate! Biroul rutier a solicitat semaforizarea trecerilor! DE CE nu s-au amplasat:

În iulie 2021, șoferii au protestat la trecerea de la Livezile. Au cerut insistent, alături de autorități și poliție, semaforizarea trecerilor.

FOTO/VIDEO: PROTEST la calea ferată din Livezile! Ce spun autoritățile și cei de la CFR

Acest protest părea să fi fost „picătura care a umplut paharul” insistențelor. CFR anunța spre finalul lunii iulie 2021 că începuse faza de proiectare, ceea ce însemna că noiembrie 2021 ar fi putut începe lucrările efective.

Totuși, abia în iulie 2022 s-a semnat ordinul de începere al lucrărilor.

ÎN SFÂRȘIT! S-a semnat ÎNCEPEREA lucrărilor de semaforizare a trei treceri la nivel cu cale ferată de pe Valea Bârgăului

CFR anunțase în august 2022 că lucrările vor dura până la finalul anului.

ȘANTIER și pe DN 17! Lucrările la trecerile cu calea ferată, gata până în decembrie

Șoferii au transmis din trafic, de nenumărate ori, că circulația e îngreunată din cauza lucrărilor care s-au făcut, începând cu luna august 2022. Totuși, după ce semafoarele au fost montate, pe leduri s-au pus pungi. Aceasta este situația și acum, la 8 luni de la momentul anunțului CFR.

Într-un răspuns dat redacției Bistrițeanul.ro, reprezentanții CFR au explicat că în luna mai 2023, semafoarele vor deveni funcționale.

Programul de modernizare a celor 3 treceri la nivel cu calea ferată, care a inclus și elaborarea proiectului tehnic, este estimat a se finaliza până la sfârșitul lunii mai a.c.

Lucrările de instalații feroviare BAT (bariere automate) cu 2 semicumpene și a sistemului de supraveghere video sunt realizate în proporție de 90% la TN km 80+971, respectiv 80% la TN km 68+071  și TN 70+906, ultimele etape fiind cele de efectuare a probelor pentru punerea în funcție a instalațiilor, inclusiv a sistemului video.

Mentionăm faptul că acest tip de echipamente electronice de semnalizare, montate în unitate electronică de comandă și control RLC23, fiind primul montat la trecerile la nivel de pe raza SRCF Cluj, în cursul acestei luni este așteptată echipa de specialiști ai producătorului/furnizorului din Croația, care va veni în România pentru a acorda, personalului feroviar de specialitate al Sucursalei, asistență tehnică din punct de vedere al utilizării, întreținerii și reviziei echipamentelor” a explicat Oana Brânzan, șef serviciu comunicare CFR.

ARTICOLE SIMILARE

7 COMENTARII

  1. pentru cunoscători:
    la trecerile de cale ferată semnalizate se oprește când semnalul este roșu,daca nu este roșu,adica alb se poate trece.
    DAR indiferent dacă este roșu sau alb trebuie sa opresti,sa reduci viteza deoarece capacele compozite utilizate Șanț dezastru.
    nu este nici un inginer sa le explice la ”șefi” ca acele materiale sant un dezastru?.înțeleg și sintagma-pretul contează-dar acest preț aduce un prejudiciu de imagine la întreaga țară.rad stranii de noi ce treceri de cale ferată ”modernizate” avem.

  2. Mai bime mai tarziu, decat niciodata! Sa fie intr-un ceas bun! Eu astept aceste lucrari de …70 de ani!
    Daca s-ar moderniza si cele doua sensuri giratorii, de pe DN17 Calea Moldovei, si DN 17C str. Lucuan Blaga, colt cu str. SImion Mandrescu, atunci pot sa mor linistit! Astept, inca!

  3. Barierele că barierele,dar , bucățile acelea de compozit care se încovoaie sub greutatea mașinii, trebuie rigidizate cu nisip sau alte materiale , bine compactate și drenate,nu cu piatra sparta , aruncata cu lopata , cum făcea un angajat al CFR .
    Am circulat în toată țara dar treceri mai proaste că pe Valea Bârgăului și intrarea în Iași nu mai sunt nicăieri.
    RUȘINE , NESIMȚIȚILOR DIN CFR SI DRUMURI NAȚIONALE.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...

DELICE PAN angajează inginer tehnolog în industria alimentară. NOI locuri de muncă, în Bistrița

Brutăria Delice Pan angajează inginer tehnolog în industria alimentară, iar GB Instaplan  caută sudori, instalatori, electricieni și lăcătuși. La Clinica SANOVIL Bistrița este nevoie de farmacist, asistent medical generalist și infirmieră. Oferta completă, mai jos: