Mare tam-tam acum mai bine de 5 ani, când liberalii făceau campanii de strângere de fonduri pentru o locomotivă cu aburi, fabricată în perioada interbelică. Aceasta a fost însă uitată, a ajuns la Remat, unde s-a transformat într-un morman de fiare.
Liberalii și ecologiștii făceau în 2013 și 2014 campanii de strângere de fonduri și chiar marșuri de sensibilizare, pentru a cumpăra o locomotivă cu aburi fabricată în perioada interbelică, ce a ajuns la Remat Bistrița.
Inclusiv directorul Direcției pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Alexandru Uiuiu, susținut pe atunci de senatorul Dorin Dobra, încercau să convingă de faptul că locomotiva Malaxa trebuie să devină bun de patrimoniu.
Pentru a achiziționa această locomotivă era nevoie de 90.000 de lei, însă mai mult de câteva mii de lei nu s-au strâns. Mai mult, locomotiva a fost uitată la Remat și s-a transformat, 7 ani mai târziu, într-un morman de fiare.
„Așa arată istoria feroviară… fosta locomotivă de la CPL Bistrița! Imaginea nepăsării… CFR, Copăcei, Ferigi, Rugi”, a precizat Sorin Tisa, fost CFR-ist, care a pus bazele unui muzeu feroviar în Gara Bistrița-Nord. Comentariile sale sunt însoțite de câteva fotografii, care arată cât de jalnică e starea locomotivei.