Potrivit candidatului PSD la Primăria Bistrița, Gabriel Lazany, primarul Ioan Turc a făcut o greșeală că a renunțat la centrul intermodal din zona gării, proiect lăsat de fostul edil Ovidiu Crețu. Acesta ar fi rezolvat problema locurilor de parcare pentru 4 fabrici din zona industrială, susține Lazany.
Gabriel Lazany, candidatul PSD la Primăria Bistrița, a susținut ieri, într-o conferință de presă faptul că primarul Ioan Turc a făcut o greșeală că a renunțat la centrul intermodal de lângă Gară.
Acesta pe lângă faptul că ar fi asigurat încă o cale de acces spre zona industrială, ar fi rezolvat și problema locurilor de parcare, pentru 4 mari fabrici, este de părere Lazany.
„Din punctul meu de vedere s-a făcut o greșeală că s-a renunțat la acel centru intermodal, pentru că centrul intermodal, care era finanțat și avea banii alocați rezolva mai multe probleme, dar ei nu s-au gândit ce probleme rezolvă, pe lângă calea de acces, pasarela. Eu am bătut zilele trecute toată zona industrială, iar acel centru intermodal așa a fost gândit să rezolve parcările pentru patru mari unități din zona industrială, care sunt la 5 minute distanță față de parcarea care era prevăzută în centrul intermodal: Comelf, Betak, RAAL și MIRO. Facilitatea aia de parcarea le-a dispărut la acei oameni, să știți. În momentul de față se confruntă cu o reală problemă legată de locurile de parcare în zona industrială”, a explicat Gabriel Lazany, într-o conferință de presă.
Centrul intermodal este unul dintre proiectele lăsate de fostul primar Ovidiu Crețu. Acesta avea finanțarea asigurată, iar licitația pentru lucrări ajunsese în faza de atribuire. Urma să coste peste 9 milioane de euro și era finanțat parțial din fonduri europene.
În 2021, primarul Ioan Turc anunța că renunță la această investiție, urmând să înlocuiască centrul intermodal cu un pasaj subteran pentru autoturisme, biciclete și pietoni. Lucrările la acest proiect ar urma să înceapă anul acesta.
clar ar fi fost o solutie mai eficienta! clar. E drept ca poate ptre cateva apartamente din blocul de la gara ar fi fostun mic disconfort, dar binele intregii comunitati ar fi trebuit sa primeze. Pasarele trec prin fata unor geamuri in toata lumea…. nu este un motiv sa nu faci o pasarela utila ptr alte mii de cetateni, dar s-a vrut o contra vechii administratii, o umflare de muschi. Acuma o sa vedem o monstruoazitate de lucrare subterana care nu va crea nimic in plus , decat trecrea directa catre Tarpiului. atat!!! miliarde in pamant
Nici vorbă că prin construirea Centrului Intermodal de Transport s-ar fi rezolvat problema locurilor de parcare pentru 4 fabrici din zona industrială. Totul pleacă de la întelegerea gresită a rolului si functiei unui centru intermodal de transport. Prin definitie, centrul intermodal de transport reprezintă un sistem de terminale care să permită utilizarea succesivă a două sau mai multe moduri de transport: rutier, feroviar, aerian si naval. Până aici lucrurile sunt clare.
In legătură cu proiectul centrului intermodal de transport public din gara Bistrita, de la bun început a existat o gândire confuză .
Intentia de a rezolva si problema legăturii intre strada Gării si strada Tărpiului, prin includerea celor două obiective într-un proiect comun s-a ajuns la o monstruozitate cu o platformă de beton cocotată la 10 metri peste peroanele de tren pentru o autogară suspendată, ceea ce reprezinta o solutie aberantă, complicată, costisitoare si inutilă.
In plus, în gara Bistrita mai exista si activitatea de transcontainere CFR, care nu-i altceva decât tot un terminal intermodal de transport marfă.
O solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevră care ies din gară spre Unirea, astfel incăt să ramană doar linia principală care duce spre Bistrita Bargăului. Operatiunile de manevră feroviară ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Iar dacă se mută inclusiv activitatea de transcontainere a CFR marfă din gara Bistrita, atunci platforma de beton pentru autogara suspendată
devine absolut inutilă deoarece in locul rămas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogară, fără a mai fi nevoie de platforma betonată deasupra peroanelor de tren.
In felul acesta, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajată precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului este extrem de redusă si prin urmare legătura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-un pasaj subteran pentru autoturisme , sau chiar mai simplu, după eliminarea liniilor de manevră s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. In plus, ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona străzii Romană, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferată.