Compania Frasinul a realizat în premieră în România un drum cu o durată de viață cu 50% mai mare decât cele clasice. Mai mult, drumul are costuri de întreținere cu 30% mai mici, rezistență la traficul greu, dar și o distanță de frânare mai scurtă. Drumul unde a fost realizat tronsonul experimental leagă Cociu de Mocod și Zagra.
Compania Frasinul și-a unit forțele cu MOL Grup pentru realizarea unui tronson experimental, o premieră în România. Acesta are o lungime de 1,8 km și face parte din drumul Cociu-Mocod-Zagra.
Stratul de uzură de pe acest drum garantează o durată de viață cu 50% mai mare comparativ cu cel convențional și costuri de întreținere cu 30% mai mici. De asemenea, drumul este rezistent la trafic greu, se comportă mai bine atât la temperaturi scăzute, cât și la cele ridicate. Distanța de frânare este și ea mai scurtă cu 5-10%.
Cociu-Mocod-Zagra s-a modernizat cu ajutorul fondurilor europene, lucrările vizând amenajarea de drumuri laterale existente, amenajarea de drumuri laterale noi, 25 de podețe laterale, 29 de podețe tubulare transversale, un podeț prefabricat. S-au realizat și lucrări de consolidare cu zid de sprijin din beton, parapet de siguranță și semnalizare rutieră.
Frasinul a adus primii muncitori străini în județ
De altfel, constructorul Frasinul nu este la prima premieră. A fost primul constructor din județ care a adus muncitori din Vietnam, într-un program pilot desfășurat în 2018. Din cei 30 de muncitori din Vietnam aduși în 2018 încă mai sunt activi 10.
Frasinul a fost și primul constructor care a testat într-una dintre lucrările sale bitumul cu polimeri de cauciuc.
Deși a început cu lucrări în Bistrița-Năsăud, Frasinul a ajuns să realizeze astăzi lucrări de poduri, asfaltare și civile în mai multe județe din țară: Mureș, Suceava, Târgu Jiu, Satu Mare sau Botoșani. Toate acestea nu erau posibile fără investiții serioase în tehnologie și infrastructură. Constructorul se bazează pe trei stații de beton și două stații de astfalt.
Am circulat toată Europa și țara asta, nu pot să spun decât felicitări, e cel mai bun drum pe care am fost vreodată în Ro.
Jon , Să nu exagerăm totuși …
Eu în țară nu am întâlnit așa drum, sincer 🤷♂️
Se pare ca ai stat mai mult in casa.
1,8 km? 😂😂😂
Nu este o premiera si nu Frasinul a inventat gaura la macaroana si apa calda. Tefnologia de fabricare a mixturilor asfaltice folosid bitum modificat, sau aditivat, este reglementat prin SR EN-13108-5 si de Normativul 605/2016 al AND-ului, care are caracter de Lege si se foloseste in mod uzual de foarte multi ani in tara. In mod special la lucrarile de reabilitare si la cele de pe autostrada. Asa ca…mai calm cu exagerarile si cu dezinformarea, nu fara motiv, a cititorilor.