Bistrițenii reușesc oriunde ajung! O demonstrează Coman Silvia, o tânără care locuiește de mai bine de un deceniu la Paris. Acolo, bistrițeanca nu doar că aranjează flori într-unul dintre cele mai luxoase hoteluri, ci îi pregătește camera Rihannei la fiecare vizită.
A terminat Liceul de Arte Plastice „Corneliu Baba” din Bistrița s-a măritat și și-a luat lumea în cap, stabilindu-se tocmai în orașul iubirii – Paris. Așa începe povestea de film a Silviei Coman, o bistrițeancă de 32 de ani, pentru care, fără îndoială, limita e cerul.
A început cum încep mai toți românii care ajung peste hotare: la Mc Donalds. S-a apucat să învețe limba franceză și să urmeze un curs de contabilitate. În final a ajuns să își contruiască o carieră din marea sa pasiune: florile.
„Acum 10 ani am început să lucrez cu florile. Mi-am pus pe Facebook fotografii cu buchete de flori pe care le făceam pentru apropiați și cineva a văzut și mi-a cerut să aranjez florile pentru o nuntă. Așa a început totul. Am văzut că mă pricep și m-am gândit să fac studii în domeniu. Am făcut un an de zile școala de floriști din Paris”, rememorează bistrițeanca.
Încă de când descoperea secretele florilor, Silvia a avut ocazia să lucreze cu cei mai buni designeri florali din Paris. I-a căutat chiar ea, convinsă fiind că doar dacă înveți de la cei mai buni ai ocazia să ajungi în top. Primul care a angajat-o a fost tocmai Eric Chauvin, floristul oficial al celor de la Dior.
În scurt timp, Silvia a ajuns să contribuie la aranjamentele florale de la prezentările de modă ale celor de la Dior sau Versace. De asemenea, aceasta a muncit ca designer floral în mai multe hoteluri de lux din Paris, printre care Ritz, Bristol, Plazza sau Mandarin Oriental, toate lanțuri hoteliere cu unități în marile capitale ale lumii.
Momentan, bistrițeanca coordonează floriștii din Mandarin Oriental, un hotel luxos cu 138 de camere, dispuse pe 7 etaje. Unitatea de cazare are grădini interioare și reunește doar clienți cu dare de mână, de la staruri până la capete încoronate din Orient.
Pentru echipa de designeri florali din hotelurile de lux pariziene nu există „nu se poate”. Orice floare și aranjament se poate face, în ciuda faptului că prețurile lor sunt exorbitante.
Printre comenzile neobișnuite pe care le-a primit Silvia se numără și o cerere în căsătorie. Deși îndrăgostitul a cerut buchete de mii de euro pentru a-și impresiona iubita, aceasta nu s-a prezentat…
„Am avut o comandă pentru o cerere în căsătorie, iar persoana respectivă era din Orientul Mijlociu, voia să intre în interior direct de pe balcon, pe o scară. I-am pregătit tot decorul, cu trandafiri roșii, i-am făcut buchet de mii de euro și fata nu s-a prezentat. S-a anulat totul, dar decorul a fost făcut”, povestește bistrițeanca.
Cum arată camera Rihannei?!
Unul dintre oaspeții fideli ai hotelului unde lucrează bistrițeanca este Rihanna și reprezentanții casei Chanel. Cum arată camerele lor v-ați întreba…. Ei bine:
„Rihanna vine tot timpul la noi și vrea numai trandafiri albi. Cei de la Chanel la fel. Trandafiri albi în vaze negre. Câte 1.000 de trandafiri merg într-o cameră, cu lejeritate. La trei zile se schimbă. Dacă rămân o săptămână, le schimbăm de trei ori în perioada respectivă. E ceva obișnuit”, spune Silvia.
În 2010, bistrițeanca a avut ocazia să lucreze, alături de aproape 50 de designeri florali, la unul dintre cele mai fastuoase evenimente. Este vorba despre nunta unui designer de bijuterii din India. Zeci de mii de euro a investit mireasa doar în aranjamente florale.
„Am plecat două săptămâni într-o deplasare, pentru o căsătorie. Am făcut într-o săptămână, zi și noapte, cu doar două ore de somn, un decor imens, care a fost distrus după două zile. Decorul a ajuns la ordinul zecilor de mii de euro. Am fost 50 de floriști și aveam o echipă de sunet și lumină. Am construit de la zero o piață indiană de flori. Florile erau efectiv una lângă alta, pentru că mireasa voia să vină desculță. A fost extraordinar. Am lucrat noaptea, am lucrat pe ploaie”, dezvăluie bistrițeanca.
Cel mai greu nu i s-a părut ritmul extenuant de muncă, ci tocmai momentul când a trebuit să strice tot ce a realizat cu atâta trudă.