-0.5 C
Bistrița
duminică, decembrie 22, 2024

FOTO: O poveste emoționantă despre terapie, despre muzică, despre noi toți…!

Un spațiu magic: O poveste, o alternativă. O șansă de evadare, o ieșire din tipare. Un laborator de idei, un facilitator de experiențe! S-a întâmplat într-un club din Bistrița:

Clubul Coșbook, de la Biblioteca Județeană „George Coșbuc” din Bistrița, a fost zilele trecute punctul de întâlnire al elevilor clasei a XI-a, de la Liceul de Muzică „Tudor Jarda” din Bistrița: alături de profesoara Roxana Kovacs, ei au început cu dreptul atelierul de dezbateri și promovare a lecturii „Spune-mi o poveste!”.

„Este un spațiu al discuțiilor despre CARTE, despre lectură, despre noi înșine. O alternativă. O șansă de evadare, o ieșire din tipare. Un laborator de idei, un facilitator de experiențe”, a mărturisit Roxana Kovacs.

Pentru a le stimula dorința de lectură, profesoara Roxana Kovacs obișnuiește, de altfel, să amenajeze în sala de clasă „colțul cu cărți”, unde le pune elevilor la dispoziție titluri din biblioteca personală, pe marginea cărora urmează discuții la următorul atelier.

Scriitorii propuși pentru acest atelier au fost Amelie Nothomb, Octavian Paler, Orhan Pamuk, Ioana Nicolae și Khalid Hosseini și, pentru a satisface curiozitatea culturală a elevilor, bibliotecarele de la Secția Împrumut pentru Adulți au amenajat în Clubul CoșBook o expoziție cu mai multe cărți ale acestor scriitori.

Elevii prezenți s-au implicat total în tema propusă de profesoara lor de limba română – semn că atelierul „Spune-mi o poveste” s-a născut din dorința lor de a se elibera de „tirania” modelelor…

Imaginaţia se desfăşoară fără oprelişti, în atelierul „Spune-mi o poveste!” chiar dacă profesorul îi poate obişnui pe elevi cu parcurgerea unor etape. Iar avantajul unor asemenea întâlniri este acela că elevii au șansa de a ajunge cu discuţiile „dincolo de text”. Mai mult, în momentul în care se depăşeşte simpla predare a unor cunoştinţe, discuțiile despre tiparele comportamentale întâlnite în universul ficțional construit de autor constituie puncte de sprijin în dezvoltarea personală a tinerilor.

Orice carte propune cititorului reprezentări pe care şi le-ar putea recunoaşte în viaţa sa psihică sau îi dezvăluie că nu este singurul care gândeşte astfel. Efortul psihic în plan conştient sau inconştient reprezintă un avantaj în faptul că lectorul poate descoperi CEVA care seamănă cu propriile sale trăiri sau cu ale altora. Profesorul le poate oferi elevilor posibilitatea descoperirii propriului adevăr interior, şansa de a repara eventualele dezacorduri cu propria devenire sau cu ceilalţi”, consideră profesoara Roxana Kovacs.

Întâlnirea a fost minunat completată de intervențiile la chitară clasică ale lui Alexandru Grecu, olimpic național, care deține și numeroase premii internaționale la acest instrument.

Tot la Biblioteca Județeană, la Secția Împrumut copii, elevii Centrului Școlar de Educație Incluzivă „Lacrima”, însoțiți de profesoarele Anamaria Gordon-Lazăr, Emanuela Avram, Lidia Vlașin și Eniko Cupșa, au participat la prima activitate din cadrul proiectului Terapie prin muzică și literatură.

Prin acest proiect ne-am propus să ne adresăm în principal copiilor și tinerilor cu cerințe educaționale speciale, pe care să-i antrenăm în activități de lectură, incluzând, în același timp, în activitate – elemente de mișcare și muzică. A fost pentru ei o noutate, un interes, un entuziasm și o bucurie de neegalat. Elevii s-au implicat emoțional și au acordat mai multă atenție povestirilor. Sprijiniți de doamnele bibliotecare de la secția „Împrumut pentru copii, ei au pătruns impresionați în lumea fabulelor lui Esop, La Fontaine, Tolstoi sau Topârceanu. Au rămas fascinați de cărțile prezentate și de jocurile muzicale pe marginea textului”, a precizat profesoara Anamaria Gordon-Lazăr.

Lectura cu ajutorul jocurilor muzicale a creat o atmosferă de reflexivitate, ajutându-i pe elevi să înțeleagă mai bine ceea ce se petrece în textul citit. Asocierea dintre cuvânt/text – jocuri muzicale a permis lecturarea motivată a textului, altfel decât prin simpla lui citire. „Vom încerca astfel, cu ajutorul terapiei prin muzică și literatură, să găsim modalități și tehnici care să contribuie la stimularea interesului elevilor pentru carte”, au conchis inițiatorii proiectului.

Foto @ Biblioteca Județeană „George Coșbuc”

ARTICOLE SIMILARE

Ultimele Știri

Sponsorizate

MasterFoam angajează tehnicieni mentenanță și stivuitoriști! NOI locuri de muncă, în Bistrița

Compania MasterFoam din Șieu Măgheruș caută tehnicieni mentenanță și stivuitoriști. Fan Courier are nevoie de curieri în Bistrița și Sângeorz-Băi. RCB Electro angajează pentru o perioadă nedeterminată electrician și gestionar depozit. NOI locuri de muncă, la Clinica Sanovil: 

FOTO – Arimar Construct Năsăud vine cu un nou serviciu: Toaletare și tăieri arbori – la cerere

Specialiștii companiei de demolări Arimar Construct din Năsăud s-au gândit să ofere un nou serviciu locuitorilor...

Vrei ochelari noi de la Iana Optic de sărbători? Grăbește-te, închid în perioada sărbătorilor

Iana Optic e magazinul preferat de optică al multor bistrițeni, de aproape 20 de ani. Rame...