Nervii cetățenilor continuă să fie întinși la maxim, în continuare, din cauza sistemelor informatice. După problemele de la APIA, apoi de la medicii de familie și farmacii, a sosit și rândul Finanțelor. Ieri, zeci, chiar sute de contribuabili au plecat de la ANAF BN, pomenind toți sfinții.
S-a trecut de la hârtie și pix la calculator și sistem informatic, pentru ca totul să fie „mai bun și mai rapid”. Doar că cetățenii au ocazia să-și întindă nervii la maxim când merg pe la instituții sau medici de familie, farmacii, din cauza acestui „ajutor”. Sistemele informatice dau rateuri peste rateuri. Uneri funcționează greoi, alteori deloc. Uneori problema se poate remedia în timp scurt, alteori ia timp îndelungat.
Bistrițeanul,ro a sesizat încă din 2014 problemele care apar la sistemele informatice achiziționate cu milioane de euro.
Despre problemele cu sistemul informatic de la APIA și alte instituții, din 2014, puteți reciti AICI, AICI și AICI.
Au trecut ani de atunci, dar probleme nu contenesc să apară.
Bistrițeanul.ro a semnalizat din nou problema, parcă cea mai spinoasă, a rateurilor sistemului informatic de la medicii de familie și farmacii.
Programul informatic al CAS, teroarea pacienților, medicilor și farmaciștilor
Culmea, nici ei nu au mai rezistat, și au făcut o scrisoare pe care au adresat-o mai marilor țării, în speranța că se rezolvă ceva.
Acum a sosit rândul sistemului informatic de la Finanțe să dea rateuri. Deși o face de multă vreme, ieri a fost „cireașa de pe tort”. Zeci, poate chiar sute de contribuabili au plecat de acolo, coborând peste funcționari și sistemul informatic… toți sfinții.
„Problema e că serverele sunt vechi. Da. Ministrul Teodorovici a promis că se vor cumpăra servere și calculatoare noi. Chiar dacă acum avem calculator nou, dacă serverul e vechi, sistemul informatic nu e updatat, e ca o pâlnie cu gură mare și gât mic. Am solicitat, și ni s-a aprobat să achiziționăm cinci servere noi, moderne. Doar că achiziția o face filiala regională, de la Cluj. Probleme există, și nu de puțină vreme”, a explicat pentru Bistrițeanul.ro, Cristian Parasca, șeful Finanțelor Publice Bistrița.
Ieri însă, au fost mai multe lucruri care au dus la blocarea sistemului informatic.
„De fiecare dată, în 25 a lunii, care e ziua de scadență, sistemul informatic nu face față. Pentru că majoritatea contribuabililor se lasă pe ultima zi. Și de aici, sistemul se încarcă și dă erori. Apoi, ieri a mai fost o problemă, care am reușit să o remediem. Noi avem internet de la două firme. Una ne dădea o bandă mai îngustă de internet, cealaltă, o bandă mai largă. Ei bine, prin banda mai îngustă, noi «colaboram» cu Trezoreria. Ieri, firma de internet a executat ceva lucrări în apropierea Trezoreriei. De aici, agravarea problemelor cu sistemul informatic. Am mutat ieri, într-un final, «comunicarea» cu Trezoreria, prin banda mai largă, ca să nu mai întâmpinăm astfel de probleme”, a mai explicat Parasca.
Probleme apar în special când e volum mai mare de lucru. La fel a fost și atunci când s-a restituit taxa de primă înmatriculare. În acea perioadă, funcționarii au fost nevoiți chiar să lucreze seara și pe timp de noapte, când sistemul informatic era…«mai liber»”.
S-ar părea că orele critice sunt 10 – 11 și 13 – 14.