Bistrițeanul.ro a pus mâna pe concluziile auditului intern din Primăria Bistrița care are în centru problematica celor două PUG-uri. Deși documentul ar trebui să lămurească lucrurile, acesta este destul vag și ne bagă mai mult în ceață. În esență se recunoaște existența a două PUG-uri, însă funcționarii care au realizat PUG-ul susțin c-a fost folosit doar cel bun.
Primăria Bistrița a cerut un audit intern pentru a lămuri existența a două PUG-uri, document care funcționează ca o „biblie” a construcțiilor și amenajărilor urbanistice dintr-o localitate.
Concluziile din raportul de audit sunt cel puțin surprinzătoare și nu vin să clarifice deloc situația. În prima fază se susține că există un singur PUG DUPĂ CARE S-A LUCRAT de la aprobare: „În opinia auditorilor bazată pe obiectivitate, independență și conform normelor specifice de audit concluzionăm că există un singur PUG după care s-a lucrat de la aprobarea lui în HCL nr. 136/14.11.2013 și prelungit prin HCL nr. 184/2018 până în prezent”.
Mai apoi se recunoaște existența unui al doilea PUG, care n-ar fi fost folosit: „Nu s-a lucrat niciodată după PUG-ul din arhiva municipiului Bistrița. Acesta a fost predat abia în 17.05.2019 – pe suport de hârtie, de către secretar – Compartiment Pregătire Documente, conform adresei nr 38460/17.05.2019 cu anexă. PUG-ul depus în arhiva municipiului Bistrița are ștampila „VIZAT SPRE NESCHIMBARE”, nu are temei legal, așa cum s-a arătat în cuprinsul Raportului de Audit ceea ce denotă că documentele asupra cărora s-a aplicat ștampila „VIZAT SPRE NESCHIMBARE” nu produc efecte juridice prevăzute de aplicarea vizei”.
Mai mult, documentul precizează că încadrarea în zonă conform regimului economic din certificatele de urbanism întocmite de funcționarii de la Urbanism a fost corectă.
În final se recunoaște totuși faptul că varianta care a ajuns în arhivă ar putea să nu fie PUG-ul oficial aprobat în Consiliul Local, ci o variantă de lucru premergătoare variantei finale a PUG:
„Datorită faptului că pe perioada elaborării PUG-ului au existat mai multe variante de lucru intermediare prezentate și analizate la Primăria Bistrița în diferite comisii, există riscul ca documentația pe suport de hârtie, predată și aflată la Arhivă să fie o variantă de lucru premergătoare variantei finale a PUG. Neconcordanțele semnalate în curprinsul raportului, în oponia auditului, se datorează faptului că nu există corespondență între legenda din planșele reglementări urbanistice și indicatorii din Regulamentul pe UTR” se mai arată în concluziile raportului de audit.
Ciudat este faptul că raportul de audit este gata de două săptămâni, din 25 februarie, iar primarul îl ține în sertar de atunci. Săptămâna trecută când ar fi putut să prezinte raportul auditului, primarul Ioan Turc a dispărut la București aproape o săptămână.