Anul 2021 va rămîne, fără îndoială în istorie ca Anul Revoluției Bicicliștilor din Bistrița. Începută ca o răscoală minoră, cum sunt zilnic atâtea din pricina proastei guvernări turcești, ea a devenit ditamai Revoluția, comparabilă cu cea din ’89 prin faptul că nu se știe ce e cu ea, cine a pornit-o și de ce, sau, dacă vor fi victime colaterale, cine este autorul lor. Aici există presupuneri că vor fi victime pentru că împletirea samavolniciei cu prostia naște automat victime colaterale.
După ce au încercat să demoleze fostul cinematograf 23 August – acțiune care i-a dat prilejul lui Petraș să devină un mare luptător antirevoluționar – furia bicicliștilor s-a extins asupra întregului oraș. Acum ei vizează demolarea a 9 foste puncte termice pentru ca să aibă unde stivui cele 3000 de mașini în plus după terminarea traseelor roșii și speciale. O cadână, adevărată baclava din haremul lui PașNelu ne-a declarat că aceste demolări fac bine orașului și că bicicleta este de pus în moschee la loc de cinste că doară pe ea și-a croit trupșor sexy.
Șeful Revoluției Bicicliștilor, acest Ce Dă Vara de dimensiuni reduse a declarat:
„Jihad, Jihad, Jihad – asta declar orașului. Vom trece prin spițele noastre tot ce vrem, ca să facem parcările etajate promise patronilor din București. Ei ne-au ajutat, noi ne plătim datoriile din campanie cu lucrări. Așa se face. Dacă am putea, am pune jos Biserica Evanghelică și am face în piața centrală o parcare din astea obligatorii, dar cred că de mișcarea asta s-ar prinde pînă și Hada-bei, de la inspectoratul în construcții, că totuși ceva nu e în ordine. În rest ne lasă să facem ce vrem cu orașul, așa ne-a zis. Frații mei, dragii mei, coleguții mei, cetățenii mei, am și eu bicicletă, dar nu mă dau cu ea că nu ajung la pedale. Totuși dacă am reuși noi bicicliștii să stivuim 500 de mașini pe trei etaje cu o singură ieșire pe Bistricioarei, stradă cu sens unic, aș putea și eu raporta Federației de Ciclism condusă de Ordo-ban, de la București, îndeplinirea misiunii. Era să zic minciunii, dar din grabă. Pe turbanul meu că dacă nu fac parcările vin ăștia cu mazilirea și nu e treaba bună.”
Aceste declarații date de pe zitz ne-au impresionat și ne-au speriat totodată de aceea am oprit primul biciclist normal care a trecut pe lângă noi, ca să mai auzim o părere.
„Ce revoluție, dom-le fugi de aici…Ai văzut dumneata vreun biciclist certându-se cu un pieton pe trotuar sau cu vreun șofer?Asta-i politrucie de pașalâc și datorie de la alegeri, dom’le. Ce linii verzi și roșii? Nouă ne era de ajuns dacă din loc în loc coborau bordurile să putem trece și noi și mamele cu cărucioarele pe la intersecții. Acuma dacă vor să facă și pistă verde de cărucioare treaba lor că în Bistrița se nasc mulți copii. Rușine să le fie că ne bagă pe noi în față pentru interesele lor de politruceală”.
Aceste cuvinte simple ale unui om normal ne-au emoționat și am mai întrebat : „Oare de la cine vin comenzile de la București?”
Omul a urcat pe bicicletă și apoi ne-a strigat peste umăr sătul de toate: „Așteptați licitația și o să aflați pentru cine s-a făcut toată hărmălaia asta, dar lăsați-ne în pace pe noi, bicicliștii liniștiți ai orașului.”
Cumpărați-vă mașini , Săracilor……..
Si unde sa mergi cu masina ?
pe 2 km 30 de minute ? Mda ,se merita sa ai masina. Problema e ca tot cocalarul are masina .Prima data trebuie sa citeasca legislatia pe urma sa conduca .
Idea de a avea piste de biciclete in oras? Geniala.
Construirea pistelor de biciclete. Exemplar de proasta.