Prefectul Stelian Dolha a subliniat în repetate rânduri că dorește o mai bună colaborare între cetățeni și instituțiile publice. Pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor oferite, acesta a pus la dispoziția cetățenilor chestionare de evaluare a funcționarilor. Testul a ajuns la final. VEZI care sunt instituțiile fruntașe și cine a rămas „repetent”:
De când s-a instalat ca prefect al județului, principala preocupare a lui Stelian Dolha a fost aceea de a vedea o îmbunătățire a relațiilor dintre instituțiile statului și cetățean. După ce a verificat și a văzut că și la Prefectură, și în alte instituții, tot personalul are calificativul „foarte bine”, Dolha s-a gândit să pună la dispoziția cetățenilor, în fiecare instituție, câte un chestionar de evaluare. Mai multe detalii AICI și AICI:
„Reforma instituțiilor, și încă de la început v-am spus că intru pe acest portofoliu de prefect al județului Bistrița-Năsăud încercând să reformăm instituțiile, să le facem mai prietenoase. Vă aduceți aminte de primul proiect pe care l-am avut, acela de a încerca să avem o altfel de colaborare între instituțiile statului și cetățean. Am pornit acel demers cu chestionarul pe care l-am dus la toate instituțiile și pe urmă am zis că vom merge mai departe cu acele fețe zâmbitoare. Acest proiect am reușit să îl finalizez.”, a punctat prefectul.
Evaluarea s-a încheiat, iar la final de mandat Stelian Dolha a dezvăluit într-o conferință de presă și câteva dintre rezultate.
„O să vă dau două-trei exemple de instituții pozitive pe care astăzi putem să le dăm exemplu în urma analizei acestor chestionare. O să încep cu Instituția Prefectului și avem Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte unde, vă spun sincer, pe mine m-a încântat momentul în care am luat chestionarele și am văzut că avem <Personal de excepție> sau <Personal la mare înălțime>. Asta s-a scris pe acel chestionar. AJPIS-ul iarăși este o instituție bine cotată – <AJPIS-ul este singura instituție care nu m-a purtat pe drumuri și mi-a eliberat adeverința pe loc>. Foarte bine. Și o altă instituție este Arhivele Naționale, caracterizată drept o <instituție profesionistă>. Astea trei pot să le dau ca exemplu pozitiv, astăzi”, a exemplificat Stelian Dolha.
Totuși bistrițenii au avut și nemulțumiri legate de interacțiunile cu instituțiile statului și cu funcționarii public, iar prefectul le-a inclus în categoria „AȘA NU”.
„Printre instituțiile pe care ar trebui să le punem la <Așa NU> o să încep cu același etern AJOFM, nu pentru că am avut recent această indignare de ce face AJOFM-ul, dar în dreptul AJOFM-ului găsesc un lucru: <Deficiențe grave de management>, pe lângă spațiile care știam de la bun început că sunt improprii, dar asta nu e din cauza lor pentru că ei sunt în chirie acolo. Sunt plângeri și la adresa funcționarilor de la DSVSA. Avem <Atitudine nepotrivită> la OPC. Avem și asta în dreptul OPC-ului. Și mai avem în cadrul Instituției Prefectului, să nu credeți că dau numai lucrurile bune de aici, avem <O atitudine neconformă a angajaților de la Serviciul de Permise și Înmatriculări>. Adică, cu alte cuvinte, avem și aici deficiențe.”, a mai spus Stelian Dolha.
Prefectul admite faptul că la multe dintre instituțiile care trebuiau evaluate chestionarele „s-au evaporat”.
„În momentul în care am început să ridic chestionarele au fost foarte multe instituții care nu le mai aveau. Alte instituții, poate pentru că au fost schimbați șefii, s-ar putea să le fi ascuns în altă parte. Nu am mai găsit chestionarele nici la ITM, dar hai să zicem că din cauza pandemiei acolo am avut multe cazuri pozitive. Nu le-am găsit nici la CJAS, nici la Inspectoratul Școlar, asta pentru că, încă o dată spun, directorii au fost schimbați și atunci au considerat că e mai bine așa.”, a transmis Dolha.
Foto deschidere @ Arhivă