Vă simțiți confortabil la școală? Vi se predă materia clar? Vă încurajează profesorii să vă exprimați ideile și opiniile la ore? Sunteți mulțumiți de temele primite? Elevii din Bistrița-Năsăud au la dispoziție un chestionar prin care pot să-și transmită – anonim – părerile.
Elevii și-au câștigat dreptul de a oferi feedback semestrial anonim profesorilor lor. Însă acest lucru s-a întâmplat foarte rar în unitățile de învățământ – anunță Consiliul Județean al Elevilor Bistrița-Năsăud.
La începutul lunii iunie, ministrul Educației a semnat ordinul pentru aprobarea metodologiei de acordare a feedbackului semestrial. Aceasta are scopul de a facilita dialoguri reale în sălile de clasă. Se cuantifică, astfel, calitatea actului educațional, așa cum este el perceput de elevi.
După încheierea situației școlare, profesorii diriginți îi vor informa pe elevi cu privire la perioada în care pot transmite feedback.
Ulterior, elevii vor completa un formular anonim (în format fizic sau online). Acesta cuprinde itemi referitori la încurajarea, de către profesor, a participării elevilor la oră, utilizarea tehnologiei digitale la cursuri, ritmul de parcurgere al materiei sau atmosfera generală din cadrul unei ore.
Răspunsurile elevilor vor fi ponderate în funcție de participarea lor la ore. Rezultatele vor fi prezentate într-un raport general pe clasă, dar și într-o dezbatere între elevi și profesorii lor, la începutul semestrului următor – se arată într-un comunicat transmis de Consiliul Județean al Elevilor. În cadrul acestor dezbateri se pot identifica soluții pentru rezolvarea problemelor semnalate în fișele de feedback.
Elevii din clasele V – XII / XIII sunt invitați așadar să pună întrebări profesorului diriginte despre momentul în care se va acorda feedback cadrelor didactice de la clasă.
În acest fel, ei pot contribui nemijlocit la creionarea unui sistem de învățământ cu adevărat centrat pe elev și pe nevoile acestuia.
„Din anul 2016 de când elevii au dobândit dreptul de a oferii feedback semestrial cadrelor didactice, Consiliul Național al Elevilor a luptat ca acest drept să fie respectat. Acum putem spune că lupta NU a fost în zadar. În baza OME 3864/2021 a fost aprobat ordinul pentru aprobarea metodologiei de acordare a feedbackului semestrial. Totul urmează să se desfășoare sub anonimat, după încheierea mediilor.
Feedback-ul nu este o evaluare a profesorului, ci privește metoda didactică. Nu sunt vizate nici persoana profesorului, nici utilitatea sau conținutul materiei predate”, a subliniat Alexandru Adrian Bulz, președintele Consiliului Județean al Elevilor Bistrița – Năsăud.
Să șteargă un „i”, că nu dă bine la funcția de președinte.