Popă troll n-aveam, ne lipsea un hater în sutană din peisaj. Dar, ce să vezi, de niciunde, din meandrele concretului și din spumele pavajului dispărut de pe străzile Bistriței, ne-am trezit și cu un popă hater printre noi, maestru în manipulare și dezinformare.
O să vă mai mirați de acum când veți vedea creștini plini de ură? Acesta le e păstorul, n-au cum să fie altfel…
În 26 de ani de presă am văzut multe. Și am trăit multe. Dar personaj ca popa Viorel Creța nu am mai întâlnit. Sincer, aș fi jurat că nu există așa ceva. N-are cum. Îți depășește orice limită a imaginației personajul. Ar putea fi orice, numai popă nu. Îi lipsesc câteva calități esențiale pe care le-am întâlnit la orice preot, de oriunde ar fi fost el, de la sat sau de la oraș: smerenie, înțelepciune, duhul blândeții, iubirea față de semeni.
Și are tot ce n-am văzut niciodată la vreun preot și, culmea, toate adunate într-un singur personaj:
Face politică deșănțată din fața altarului (vedeți ultimul interviu de la AS TV) și pe rețelele sociale cu aceeași patimă cu care apasă butoanele la păcănele, minte cu o seninătate care îți dă semne de mitoman patologic (MITOMANIE s. f. Boală mintală caracterizată prin nevoia patologică a unor persoane de a altera adevărul, de a fabula, de a inventa povești care le avantajează; p. gener. mania de a minți. – Din fr. mythomanie. – conform DEX) și, cel mai grav, este plin de ură și instigă la ură, oferind în schimbul propagării urii rugăciuni și binecuvântări.
Este că n-ați mai văzut așa preot? Sper să nici nu mai vedeți și, dacă cumva vedeți, feriți-vă de el, numai liniște și pace în suflet nu vă va aduce, sădește altceva.
Din păcate, fostul protopop Creța (din perioada comunistă) și fiul său Viorel seamănă ură și dezbinare și în cler, nu puțini fiind preoții jigniți, cu care au intrat în conflict de-a lungul anilor, afișând superioritate sau prezentând public informații false despre viața și activitatea acestora. Felul în care Simion Creța a portretizat un preot iubit de comunitate în Monografia Satului Ruștior a adus lacrimi de revoltă, în biserică, în ochii credincioșilor și ai familiei.
Întrebarea este cum permite Biserica Ortodoxă Română, Mitropolia Clujului, Maramureșului și Sălajului, ba chiar și Protopopiatul Bistrița-Năsăud ca un personaj precum Viorel Creța să slujească din altar, să păstorească credincioșii? Spre ce?
Am spus-o și în emisiune și o repet și aici: din cauza unor astfel de specimene nu se apropie tinerii de biserica noastră ortodoxă. Nu sunt toți proști și știu foarte bine să facă diferența între instituția bisericii, preot și credința în Dumnezeu. Și nu de puține ori rămân cu credința și se îndepărtează de biserică și ajung să-i disprețuiască pe preoți.
Cum să manipulezi credincioșii și clerul folosindu-te de fotografii trucate cu Patriarhul Daniel
Viorel Creța se lăuda în emisiune că vine dintr-o familie importantă și care beneficiază de anumite privilegii, de la Patriarh, cu care își face poze de familie când vrea, și până la Mitropolitul Andrei Andreicuț care-l sună și-i povestește cum a aruncat la gunoi plângerea făcută de jurnalistul Viorel Negru, care reclama Mitropoliei fix agresivitatea în spațiul public a preotului și îndemnul deloc creștinesc al acestuia.
Popa Creța minte senin, cu tupeu, filmat, live, oricând, chiar și fără motiv. Pe pagina de Facebook spune că trăiește în Paris, iar el stă în Bistrița. Pune fotografii cu Patriarhul Daniel pe Facebook tocmai pentru a induce apropierea inexistentă față de acesta. Dar credincioșii lui l-au crezut, nu i-a dus mintea că ar putea face un trucaj foto. Ce să caute doamna Creța lângă Patriarh, oameni buni? Când vreodată face Patriarhul Daniel ședințe foto de familie cu orice preot? NU există așa ceva.
În emisiune încerca să explice apropierea față de Patriarh prin faptul că i-a semnat fratelui său hirotonirea, după ce Bartolomeu Anania i-o refuzase 15 ani la rând, tocmai pentru a nu încuraja moștenirea parohiilor de la tată la fiu. Ca să înțelegeți contextul, imediat după moartea ÎPS Bartolomeu, Patriarhul Daniel a preluat îndatoririle acestuia, semnează documentul, și acceptă hirotonirea fiului diacon ca și preot la biserica de lângă spital, a doua zi după pensionarea tatălui. Ce nu știa popa Viorel Creța este că mai sunt preoți în Bistrița-Năsăud care au hârtii semnate de Patriarh, dar asta nu indică vreo apropiere sau o pilă mai mare. Sunt documente administrative.
Dar, într-adevăr, nu mai există niciun preot care să fi avut obrăznicia de a posta pe pagina de Facebook fotografii trucate cu nevasta și Patriarhul. Nu ne-ar mira să vedem fotografia cu participarea la Cina cea de Taină.
Nu întâmplător am pus titlul emisiunii “Mic tratat de manipulare și dezinformare cu preotul Viorel Creța”. Dacă dăm puțin timpul înapoi, agentul politic în sutană Viorel Creța s-a activat imediat ce Bistrițeanul.ro a publicat articolul în care arătam că pavajul scos de pe străzile municipiului a ajuns în curțile unora, situație care la Turda s-a lăsat cu descinderi DIICOT și dosare penale. Un demers jurnalistic absolut legitim, corect și pertinent.
O situație care nu avea de ce să-l inflameze atât de tare pe un preot, nu, ei au alte treburi?!
Întâmplarea face ca fix preotul al cărui socru a fost printre primii consilieri personali ai lui Ioan Turc, a cărui nevastă este lider al femeilor din PNL BN, care se laudă că i-a ținut în pandemie slujbă specială de Înviere primarului Ioan Turc alături de care a băut apoi un pahar de vin în Biserică (?!!), când credincioșii din parohie erau închiși în case, este cel care, sistematic, zile la rând, atacă ziarul, chemând la luptă enoriașii bisericii transformați în răspânditori de insulte și ură, la comandă. Curat creștinește!
Mai departe, împrăștie în spațiul public minciuni sfruntate, care sfidează nu doar adevărul, ci și logica, bunul simț, șapte ani de acasă, tot ce vreți. În luptă au intrat și haterii de serviciu și calomniatorii din spațiul public ai PNL, sigur i-ați văzut în acțiune zilele trecute.
Așadar, dacă vă uitați acum la tablou, agentul politic Viorel Creța a reușit cumva să deturneze atenția publică de la subiectul pavelelor dispărute (câțiva zeci de mii de metri pătrați evaporați).
Dacă nu știați, popa Creța își oferă prin oraș serviciile de consultant politic, iar când își prezintă virtuțile nu uită să zică de armata de enoriași pe care o poate manevra cum vrea el, care votează cum le zice el. Se vede, nu? Cum ascultă comanda?
Am încercat să îl demascăm, cu prețul de a sta în fața obrăzniciei și a tupeului infinit 90 de minute. Sperăm că am și reușit și v-am arătat cum NU ar trebui să mintă și să denatureze adevărul un preot, cum NU ar trebui să instige la ură.
Vom sesiza Mitropolia Clujului și Patriarhia Română asupra faptelor acestui preot și noi ne întoarcem mai departe la subiectele noastre. Evident, rămânem cu ochii pe pavaj!
Voi nu vă pierdeți credința în preoți, în jurnaliști și în oameni! Doar folosiți-vă gândirea logică pentru a discerne în furtuna de informație cu care sunteți bombardați zilnic cine e de partea voastră și cine vă folosește ca pe o unealtă politică.
Aveți mare dreptate aceștia nu sunt preoți,nu au ce căuta în biserică.
Nu pot decat sa ma inclin in fata unei jurnaliste care da dovada de un profesionalism fara margini.
Felicitari CLAUDIA ANDRON !
Felicitari BISTRITEANUL !
Asa doresc eu ca cetatean normal sa citesc o stire sa stiu exact pe ce lume traiesc si cum sa ma feresc de manipularea de zi si de noapte care ne insoteste in viata asta pamanteasca pana vom ajunge la CER, singura garantie ca acolo scapam de toate relele.
Pitbull Claudia versus…Mito
Foarte slab discursul preotului.Ma intreb cum predica?
Pt ca nu exista Hristos in ei, nu au chemare, se fac preoti doar pt bani si avantajele pe care le primesc
Jalnica toată mascarada asta!”Popa” e cel care slujeste oricui altcuiva,mai putin lui Dumnezeu,iar „Preot” e cel care are chemare si har,a cărui inima arde dupa Dumnezeu.Iar formula de adresare e „Parinte”.Domn e doar Dumnezeu!
Datorita unor popi, sau parinti, sau preoti, sau domni, de felul celui din imaginile de mai sus se indeparteaza lumea de biserica si de ortodoxism. Astfel de reprezentanti fac enorm de mult rau bisericii.
Cata perversitate incape intr-un „parintel”, incredibil!!!
TAINA BORÂTULUI ȘI CEI 30 DE ARGINȚI VII
Ce chestie…
Tocmai scriam zilele trecute despre acest invitat și ieșirea lui publică pentru ”justificarea lipsei din gestiune” a Primăriei Bistrița – <> 🙂
Cumva era decent și de bun simț exersat să se limiteze la a adresa mulțumiri și reverențe slugarnice Primăriei Bistrița pentru cadoul gratis primit (chiar și-n numele altor colegi) fără să dea verdicte personale ca un neoficial purtător odios de cuvinte sinistre. Dar și să vorbești de funie în casa spânzuratului, biserica e o instituție deosebit de fragilă din mai multe puncte de vedere (vezi cazurile de turnătorie, pedofilie, homosexualitate, scandaluri de corupție, comportament slugarnic față de autoritățile locale și naționale, agresiuni împotriva enoriașilor etc. dovedite de-a lungul timpului în rândul preoților ortodocși și nu numai), folosind alunecos și periculos un termen precum „securistic”, definit ambiguu și-n acest demers de partea redacției Bistrițeanul.ro, pute (ca să nu zic miroase) a atitudine de șmecheraș din subcartier, care dă și fuge, de golănaș în sutană care e gata să împartă pumni enoriașilor care strănută ori se bășesc în front.
Dăscăleala măruntă ar trebui să fie limitată de curtea bisericii lângă psalmodia dulceagă, și un pahar de vin – degrabă dezlegător de limbi vii, umede și în continuă mișcare!, din care lumea nu se-alege cu nimic. Pe scurt, comportamentul pasiv-agrrrresiv seamănă cu cel al unui șef de post comunal, un milițian-sperietoare de veghe în lanul de penelepre. Așa cum inspirat a fost suspectat de fețele bisericești, spațiul virtual e unul al dracului care reține toate ieșirile-n decor, abaterile de la normă și apetitul crescând pentru scandalurile de tavernă ale unor slujbași dintre sânii clerului.
Cel mai amuzant lucru din toată povestea e concluzia tristă a sacerdotului Creța Viorel care, fără să-și asume vreo vină, sugerează ca urmăritorii să desfacă, precum Moise apele, ideea de omul care o emite.
Haha.
Lucru imposibil încă de când cu primele ruguri ale Inchiziției.
Paradoxul e că NIMENI nu l-a acuzat de NIMIC – nici pe el și nici pe familia lui lărgită. Din contră, preotul Creța Viorel a fost PRIMUL care a generat scandalul ca și cum ar fi fost nevoie de un slujbaș cleric să preia atribuțiile purtătorului de cuvânt al Primăriei Bistrița și al Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității
Dar azi, târziu, navigând în reluare pe invenția lui Ucigă-l toaca, am dat (iar) peste acest preot canalagiu, Creta Viorel – un suferind grav la capitolele smerenie și moralitate, care – deloc surprinzător! – deși nu deține proprietatea termenilor, un raționament impecabil, o stăpânire a evidenței, o logică imbatabilă, o judecată limpede și echilibrată, un autocontrol necesar și suficient în astfel de ciondăneli și nici duhul logosului asupra lui, insistă, totuși, să (se) bălăcărească porcesc la drumul mare (cu) pe (ori)cine nu-i cântă în strană.
În plus, dacă mai era nevoie și de asta!, emisiunea de mai sus dovedește, cu vârf și îndesat, că funcția sintactică a lui ”care” e un supliciu pentru bietul părinte și că, pe alocuri, cam sparge lemne și bolovani colțuroși cu capul.
Chiar dacă nu înțelege asta.
Pe lângă alura eterică de tini-lichea ticăloasă și turnător consacrat, cu normă întreagă acolo unde este recompensat, (răz)bopitul dă senzația că are hibe la aură și niște probleme personale & medicale profunde care-i generează apucăturile bizare.
Așadar, în cele două MIZERII postate pe pagina lui proprie de Facebook, fără nici un fel de dovezi! (drept pentru care ar trebui târât în judecată), acest preot-scribalău de cartier suburban din Paris, ciudos tare fiindcă (ș)i-a fost deconspirat statutul de rândaș slinos în slujba bufonului fanfaron – penelepra TRUC, șlăgărește NUMAI despre familia Claudiei Andron dar insistă viclean să păcălească urmăritorii că e vorba despre adevăruri (cu A!!!) ce-i privesc pe el și familia lui.
Să bănuiești, părinte, e mai chinuitor decât să cunoști. Nu știi dacă să continui sau să renunți.
Prin urmare, similitudinile forțate sunt introduse, pe principiul crede și nu cerceta, pentru a acoperi lipsa dovezilor absolut firești care se impun în cazul acuzațiilor de așa calibru.
Deși postate la ore matinale, ele dau senzația că preotul le-a scris în timpul liber, fiindcă nu au nimic din sfânta slujbă în afară de vanitatea proprie, și că orbit de ura viscerală care-l macină de la o vreme încoace nu mai surprinde lucrurile și faptele realității obiective și colective așa cum sunt ele. Înrobit de imaginarul personal și subjugat de amintirile trunchiate, le vede tocmai așa cum este el.
Ambele finaluri (probabil la fel ca și cele care vor urma) îl surprind, aidoma ultimului cerșetor de atenție online, milogindu-se enoriașilor să-i distribuie porcăriile, pardon, dezvăluirile. Inutil să adaug că nu are disponibilă rubrica de comentarii pentru cei care vor să-i dea o replică după cum merită.
Pentru un cleric ambițios e frustrant să predici pe un deal în afara orașului, într-un subcartier deloc prietenos, dar să confunzi demersul jurnalistic cu investigația securistă, stropșind cuvinte pline de flegme hepatice și bale veninoase, trecând prin diverse faze ale problemelor personale, nu te poate prezenta celor din jur decât ca un hibrid de torționar scabros. Mai ales că antecedentele de birt îl recomandă, un exemplu la întâmplare, mai abitir decât pe TRUC – un fost cârciumar. În loc ca feții bisericești cu probleme de caracter să fie preocupați de slugăreala pe la partide și luptele grotești în online, încăpățânați și pătimași, bombănind ca la talcioc, mai bine ar lua aminte la vorbele pline de duh ale lui Andrei Pleșu:
„Țin să spun că e vorba de-un tezaur formidabil care merită repus în discuție dar altfel, o spun cu toată melancolia, decât e pus de obicei în discuție.
Ori în discursuri moralizante de-o plictiseală fără de margini, care seamănă cu o dăscăleală măruntă și previzibilă, ori într-un fel de psalmodie dulceagă din care omul nu se alege cu nimic.
Sunt foarte multe moduri de-a comenta textele religioase, chiar înăuntrul profesiunii – ca să spun așa, care nu cuceresc interesul și dorința de înțelegere a interlocutorilor.”
În concluzie, haosul nerușinat creat din scocioreli grotești, născociri hidoase și insinuări forțate pare un căcat peste care Dumnezeu a insuflat viață, în care dacă ai călcat fără să vrei mai bine nu te apuci să-l dezlipești de pe tălpi căci riști să te infectezi.
Recomandat e să aștepți (cu gând de rugăciune) până se usucă și cade singur.
Și cum, păcatele mele, nu dețin un studio în care preacuviosul să se autoinvite, sugerez doar atât (poate cineva, acolo sus, mă iubește!): Doamne ferește, ajută-l și ajustează-l!!!
MARIUS CONON .
Apucati-va de ziaristica.
Aveti un talent formidabil.
Motto:
„Fereşte-mă Doamne de cei ce-mi vor binele
de băieţii simpatici
dispuşi oricînd la o turnătorie voioasă
de preotul cu magnetofonul sub sutană
de plapuma sub care nu poţi intra fără să dai bună seara
de dictatorii încurcaţi în strunele harfei
de cei supăraţi pe propriile lor popoare”
( Mircea Dinescu- Indulgenţă de iarnă)
Coruptia si nepotismul sunt în floare în toate instituţiile publice din România. Cu atât mai grav cu cât aceste racile sunt prezente chiar si in institutiile religioase unde ar trebui sa guverneze dreptatea divina.
Din păcate, fapte de tipul celor relatate în editorial nu sunt singulare în institutia bisericii. Astfel în anul 2016, Adriana Buzan (35 de ani), din Bistriţa, a murit o luptă cu cancerul. Ea trebuia să meargă în Turcia pentru tratament , însă nu a mai ajuns. În aceeaşi perioadă, Asociaţia Tinerilor Ortodocşi din Bistriţa-Năsăud a Bisericii Ortodoxe Române (BOR) a întârziat aproape o lună virarea sumei stânse pentru bolnavă în cadrul unui concert caritabil.
Abia după ce ziarul Bistriţeanul.ro a sesizat întârzierea livrării banilor, în aceeaşi zi, asociaţia a virat banii în contul Adrianei. Din păcate prea târziu. (Vezi: https://adevarul.ro/stiri-locale/bistrita/o-femeie-din-bistrita-a-murit-de-cancer-cu-banii-1752639.html)
Si exemplele ar putea continua.