Într-o conferință de presă, președintele USR și fost ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a precizat că datorită lucrărilor desfășurate pe tronsonul Dej-Ilva-Mică se va circula mult mai repede, urmând să se renunțe la limitări și restricții.
Prezent astăzi la Bistrița, președintele USR și fost ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a vorbit și despre lucrările programate pentru căile ferate din Bistrița-Năsăud. Potrivit acestuia, datorită lucrărilor desfășurate pe tronsonul Dej-Beclean-Ilva Mică viteza trenurilor care circulă pe această rută va crește considerabil.
„Pe partea de feroviar s-au lansat niște licitații pe câteva proiecte. E vorba despre înlocuirea șinelor și traverselor pe sectorul Dej-Beclean-Ilva Mică. Este o operațiune foarte ieftină și eficientă, prin care se aduce o linie de cale ferată la standardul constructiv. În 2021 am făcut un proiect pilot între Buzău și Făurei de 40 de kilometri, unde s-a ridicat limita de viteză, în 5 luni de la 30 de km la 120. Practic cu acest proiect despre care vorbeam pe sectorul Dej-Beclean-Ilva Mică se aduce linia la viteza constructivă, se renunță la limitări și restricții de viteză”, a precizat Cătălin Drulă, într-o conferință de presă.
Conform fostului ministru și acest proiect, ca și celalalte au întârzieri, iar Bistrița-Năsăud ar fi pe lista județelor „vitregite”, care suferă din cauza lipsei unei infrastructuri de transport modenizate.
„Prin PNRR sunt 9 milioane de lei pentru Centralizare electronică pentru Sărățel-Deda. Centralizarea electronică previne să se întâmple ceea ce am văzut zilele trecute pe la Roșiori. Sistemele de centralizare și semnalizare moderne electronice aduse la standard înseamnă că avem siguranță pe calea ferată”, a mai spus Cătălin Drulă.