Primăria Salva se confruntă cu dificultăți în furnizarea serviciilor către cetățeni, după ce trei angajați au fost nevoiți să-și încheie raporturile de serviciu în urma unei decizii recente a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ÎCCJ).
Decizia nr. 91/2024, publicată în Monitorul Oficial nr. 77/29.01.2025, stabilește că funcționarii publici pensionați nu mai pot cumula pensia cu salariul, chiar dacă solicită suspendarea plății pensiei.
Această situație a creat un deficit de personal în cadrul compartimentelor Asistență Socială și Agricol și Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Salva. Ca urmare, cetățenii care solicită documente de la aceste compartimente trebuie să se aștepte la termene de eliberare mai lungi.
„Datorită modificărilor legislative impuse prin Decizia ÎCCJ nr. 91/2024 privind încetarea raportului de funcție publică pentru angajații cărora li s-a emis decizie de pensionare, decizie în urma căreia există deficit de personal în COMPARTIMENTELE: ASISTENȚĂ SOCIALĂ & AGRICOL ȘI AMENAJAREA TERITORIULUI. Datorită acestor modificări, procesul de eliberare a documentelor solicitate de dumneavoastră necesită un termen mai îndelungat de așteptare, motiv pentru care VĂ RUGĂM SĂ NE ACORDAȚI ÎNGADUINȚA!”, a transmis Primăria Salva.
Primăria Salva nu este singura instituție afectată de această decizie. Casa Județeană de Asigurări de Sănătate a rămas, de asemenea, fără un șef de serviciu care era și director executiv delegat. Și Primăria Bistrița se numără printre instituțiile care au pus în aplicare această decizie. De acolo urmează să plece în total 19 persoane care s-au pensionat sau urmează să se pensioneze.