Un impresionant proiector, un șarpe de metal care ne privește suspicios în ochi, un ideal cu mâini și picioare sau un tulburător om-carte plămădit anul trecut, în ceramică – sunt câteva dintre provocările pe care aveți onoarea să le descoperiți în aceste zile, la Arcade 24.
Peste 100 de lucrări realizate în ceramică, sticlă și metal sunt expuse și gata de admirat în aceste zile, în centrul Bistriței, la Galeria Arcade 24: Bienala națională itinerantă Metafore incandescente a ajuns la Bistrița.
Peste 100 de lucrări realizate în ceramică, sticlă sau metal, de unii dintre cei mai mari și creativi artiști români ai momentului, lucrări de o „eleganță și prețiozitate aparte”, după cum le-a descris pictorul Marcel Lupșe, sunt expuse și merită admirate în aceste zile, la Bistrița.
„Sunt fericit să prezentăm și la Bistrița cea de-a VII-a ediție a Bienalei de ceramică, sticlă și metal. Valoarea și calitatea artiștilor care participă la această Bienală sunt de mare anvergură. Trebuie să aducem la cunoștința publicului acest barometru al artelor focului contemporan, să aducem în atenția publicului artiști și lucrări de mare valoare, cu palmares internațional, unii dintre ei recunoscuți chiar pe plan mondial, invitând alături de noi și tineri absolvenți sau studenți în ani terminali de foarte mare calitate, viitori valoroși ceramiști, sticlari sau metaliști”, a precizat conf. univ. dr. Andrei Florian, de la Universitatea de Arte din Cluj-Napoca, curatorul expoziției.
Mana Bucur, președintele Uniunii Artiștilor Plastici Târgu-Mureș a remarcat faptul că este o expoziție foarte importantă, în mod special pentru că la Cluj există o școală extrem de puternică de ceramică, sticlă și metal, cu profesori de excepție precum Ana Lupaș, Mircea Spătaru sau Adrian Ailincăi.
La rândul său, criticul de artă Oliv Mircea a punctat forța spirituală și nivelul ridicat al discursului artistic și plastic al expoziției: „Publicul bistrițean este deja obișnuit cu ceramica, cu arta focului, cu aceste metafore incandescente. Ceramica a reușit să se demarginalizeze, printr-un impresionant efort al școlii de ceramică de la Cluj, căci în anii 90 artele decorative și ceramica erau o artă marginală: dispăruseră atelierele artizanale sau fabricile care se ocupau de arsul ceramicii. Muzica pe care o cântă ceramica românească este o muzică de cel mai înalt nivel…”
[arve url=”https://youtu.be/TDiDtrqUcQE” /]
Tradițional, post-modern, abstract sau neoconstructivism – toate aspectele și tehnicile specifice artelor focului se regăsesc între lucrările expuse la Bistrița, în cadrul Bienalei de ceramică, sticlă și metal.