0.6 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

Cursuri gratuite de asistent personal profesist, instalator, administrator pensiune turistică sau baby-sitter, la Beclean și Bistrița

În februarie și martie, șomerii din Beclean înregistrați la AJOFM se pot înscrie gratuit la cursuri pentru a învăța să fie Administratori de pensiune turistică sau baby-sitter. Și bistrițenii au câteva opțiuni interesante:

Centrul propriu de Formare Profesională din cadrul AJOFM BN face înscrieri pentru următoarele programe de formare profesională:

  • infirmieră, asistent personal profesionist, bucătar,
  • instalator instalaţii tehnico sanitare şi de gaze,
  • administrator pensiune turistică, competenţe informatice,
  • baby sitter.

Cursurile sunt gratuite pentru persoanele care își caută loc de muncă și sunt înregistrate la AJOFM B-N. E vorba de şomeri indemnizaţi sau neindemnizaţi,

În februarie şi martie 2024, la Beclean se vor organiza două cursuri: 

Cursul de calificare, de “Administrator pensiune turistică” nivel III de calificare se adresează persoanelor absolvente a 10 clase. Programa cursului cuprinde 720 ore de pregătire:  240 de ore alocate pentru teorie, iar 480 de ore – practică.

Cursul de calificare, de „Baby sitter” nivel II de calificare, se adresează persoanelor absolvente de învăţământ general şi are cuprinsă în programă 360 ore de pregătire, din care pentru teorie sunt alocate 120 de ore, iar pentru practică 240 de ore.

La Bistriţa se vor organiza în februarie şi martie 2024 următoarele cursuri:

Cursul de calificare, de infirmieră” (domeniul sănătate, igienă, servicii sociale) se adresează persoanelor absolvente a 10 clase. Este vorba de 720 ore de pregătire, din care pentru teorie sunt alocate 240 de ore, iar pentru practică 480 de ore.

Cursanții vor învăța să efectueze îngrijiri legate de funcţii de întreţinere şi continuitate a vieţii. Totodată, aceștia învață să lucrează în colaborare şi sub responsabilitatea unei/unui asistent medical, cel mai adesea, în cadrul unei echipe pluridisciplinare.

„Infirmiera îşi exercită activitatea în mediu spitalicesc sau extraspitalicesc, în sectorul medical, medico-social sau social.

Dintre activităţile specifice ocupaţiei amintim:

  • Planificarea propriei activităţi Fundamentale, Perfecţionarea continuă, Lucrul în echipa multidisciplinară
  • Comunicarea interactivă, Respectarea persoanei îngrijite, Supravegherea stării de sănătate a persoanei îngrijite
  • Alimentarea şi hidratarea a persoanei îngrijite, igienizarea spațiului persoanei îngrijite,
  • Acordarea îngrijirilor de igienă pentru persoanele îngrijite, transportul rufăriei sau transportul persoanei îngrijite”, se arată într-un comunicat remis de AJOFM BN.

Cursul de calificare, de „asistent personal profesionist” se adresează persoanelor care au absolvit cel puţin învăţământul general. Acesta cuprinde în programă 360 ore de pregătire: 120 de ore alocate teoriei, iar 240 de ore – alocate practicii.

„Ocupația de asistent personal profesionist aparține grupei de bază sănătate, conform descrierii din COR. Asistentul personal profesionist asigură, prin activitatea pe care o desfășoară la domiciliul său, îngrijirea și protecția adultului cu handicap grav sau accentuat pe baza nevoilor individuale ale acestuia. Tot acesta asigură condiţii pentru implicarea persoanei cu handicap în activitate, în situaţii de viaţă reale, pentru participare la viaţa comunităţii şi exercitarea tuturor drepturilor cetăţeneşti.

Asistentul personal profesionist desfăşoară, în principal, următoarele activităţi specifice:

  • realizează o planificare realistă şi corectă a activităţilor cotidiene;
  • sprijină beneficiarul în procesul de integrare în familia asistentului personal profesionist;
  • asistă/sprijină beneficiarul în găsirea/păstrarea unui loc de muncă;
  • sprijină beneficiarul pentru a desfăşura activităţi în familie şi comunitate;
  • sprijină beneficiarului în vederea asigurării recuperării pe diferite planuri, atingerea unui nivel funcţional maxim şi reabilitarea sa prin educaţie continuă, dezvoltarea autonomiei personale şi formarea unei imagini de sine pozitive;
  • promovează drepturile beneficiarului şi asigură respectarea lor.

Cursul de calificare, de „Bucătar”nivel III de calificare, se adresează persoanelor absolvente de învăţământ general. Cuprinde în programă 720 ore de pregătire: 240 de ore – teorie și  480 de ore – practică.

Cursul de calificare, de „Instalator instalaţii tehnico sanitare şi de gaze” – curs de calificare nivel 3, cu pregătire teoretică 240 ore şi practică 480 ore.

Cursul de iniţiere, de „Competente informatice” – curs cu durată de 120 de ore la care cursanţii vor trebui să fie minim absolvenţi de învăţământ obligatoriu.

Toate persoanele interesate să urmeze aceste programe de formare profesională sunt invitate să se înscrie la sediul Centrului de Formare Profesională din Bistriţa, strada Lalelelor, nr. 3A, telefon 0263 – 236296, interior 216.

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Noua colecție de iarnă, la DYA Cool Fashion: Se poartă gecile și paltoanele cu gulere de blană! Găsiți inclusiv mărimi mari 6XL sau 60-62

Magazinul DYA COOL FASHION este cunoscut în rândul bistrițencelor că aduce haine de calitate, elegante sau...

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...