Cu 130 de firme din țară, grupate în 15 asocieri, s-a „bătut” constructorul Frasinul pentru a câștiga proiectul de modernizare al Batalionului 812 Infanteria Șoimii Carpaților din Bistrița. Proiectul este deja în implementare și va transforma din temelii cazarma batalionului.
Compania Frasinul a avut pe mână unele dintre cele mai importante proiecte din Bistrița. S-a ocupat de Palatul de Justiție, care a fost modernizat, izolat termic și prelungit, dar și de ARR.
Una dintre cele mai importante lucrări rămâne însă Sala Polivalentă din Wonderland, care se întinde pe 7.350 de metri pătrați și are o capacitate de 2.661 de locuri. Lucrarea are o valoare de 80 de milioane de lei, include 3 terenuri de sport exterioare, dar și peste 450 de locuri de parcare, inclusiv pentru autocare. Suprafața întregului complex depășește 3 hectare.
De asemenea, Frasinul se ocupă și de modernizarea cazarmei militare din Bistrița, o investiție de peste 60 de milioane de lei, a Ministerului Apărării Naționale. Constructorul va transforma total fața casei Batalionului 812 Infanteria Șoimii Carpaților, după ce la licitația organizată anul trecut s-a bătut cu 130 de companii din țară, grupate în 15 asocieri.
Contractul presupune demolarea a 5 pavilioane aflate într-o stare avansată de degradare și construirea de la zero a unui pavilion multifuncțional, administrativ și cazarmă.
Acesta va avea un regim de înălțime: demisol +parter+ 3 etaje, suprafața desfășurată fiind de peste 16.500 de metri pătrați. De asemenea, proiectul mai prevede construirea unui pavilion administrativ de 724 de metri pătrați, două remize închise sau parcări pentru tehnica militară. Lucrările se vor întinde pe 3 ani. Frasinul lucrează la acest proiect alături de Campeador și Transilvania Grand Construct.
O hârtie ține, deocamdată, Frasinul departe de autostrăzi
Constructorul bistrițean are capacitatea și logistica necesară să se ocupe inclusiv de autostrăzi, însă este „încurcat” de lipsa unei hârtii. Este vorba despre o scrisoare de garanție oferită de bănci
„Logistica și forța de muncă pe care le are compania noastră i-ar permite să aplice imediat pentru construcția de autostrăzi. Însă există ceva ce o împiedică: băncile nu doresc să ofere scrisori de garanție de 10-15 milionae de euro. E un subiect complicat. Am făcut niște simulări și am văzut că, dacă am câștiga un tronson de autostradă, nu am găsit vreo bancă să ne dea o scrisoare de garanție. Toate companiile mari lucrează în parteneriat cu băncile să obțină garanții și asigurări și cu toate că suntem solvabili ca și companie, nu avem certitudinea că putem primi de la bănci scrisori de 10-15 milioane de euro. Nu e vorba de bani, ci de o hârtie. Am impresia că e un mod de a ne împiedica să ajunge acolo. Deocamdată”, a declarat pentru publicația 100 de Companii Inovatoare din Transilvania, Traian Larionesi, fondatorul grupului.
Foto: mesager24.ro