Consiliul Județean pregătește un super-proiect de 2,8 milioane de euro, care o să le facă funcționarilor din instituție munca mai ușoară, dar și mai puțini nervi bistrițenilor, care vor putea rezolva mai multe probleme din confortul casei lor sau chiar în weekend sau noaptea.
Consiliul Județean vrea să acceseze fonduri europene în valoare de 2,8 milioane de euro pentru digitalizare. În acest sens a pregătit un super-proiect ce ar ajuta funcționarii instituției, dar și bistrițenii care au treabă la Consiliul Județean.
„Prin proiectul Simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației în cadrul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud se urmărește o consolidare a capacității instituționale și eficientizarea activității la nivelul Consiliului Județean, prin simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni, implementând măsuri din perspectiva back-office și front office pentru serviciile publice furnizate partajat, care nu au mai fost finanțate din fonduri europene nerambursabile prin extinderea sistemului informatic”, se arată în proiectul de hotărâre votat de consilierii județeni în ședința de astăzi.
Cu alte cuvinte, Consiliul Județean vrea să facă accesul la instituție al bistrițenilor mai facil. Aceștia vor putea semnala online, cu telefonul mobil, problemele ce țin de Consiliul Județean, precum starea drumurilor, urbanism sau construcții.
Funcționarii pe de altă parte vor putea urmări centralizat sesizările făcute de cetățeni, inclusiv sub forma unei hărți sau pe categorii. Sistemul va permite repartizarea automată a sesizărilor către departamentul competent.
Investițiile derulate de Consiliul Județean vor fi și ele centralizate și disponibile cetățenilor, care le vor putea urmări online.
Documentele, lăsate pentru bistrițeni în cutii speciale
Una dintre cele mai interesante facilități este „easy box/docu box”. Este vorba practic de o cutie, care permite depunerea și ridicarea documentelor fizice de către cetățeni la orice oră, astfel încât bistrițenii nu mai sunt dependenți de programul de lucru al instituției.
Primăriile și instituțiile subordonate ale Consiliului Județean vor putea depune solicitări și documente online, fără deplasarea fizică.
Bistrițenii vor fi asistați, de asemenea, și de un robot telefonic, ce permite preluarea apelurilor automat și înregistrarea lor în vederea prelucrării lor ulterioare. Acesta permite preluarea apelurilor și în afara orelor de program și furnizarea automată a informațiilor, nemaifiind implicați funcționarii.
Monumentul digital al prostiei! Ia găsiți un singur cetățean care a stat la coadă sau a dat telefon ca sa-i rezolve CJ-ul ceva! Realitatea simplă e că CJ-ul nu lucrează cu cetățenii. CJ-ul servește doar partidului, conducerii de partid și clientelei. La easy box-ul CJ se va livra cel mult prânzul funcționarilor.