Dumneavoastră însă aveți datoria să ascultați de bistrițeni, nu de prieteni care au interese particulare.
Într-o postare recentă, pe pagina de socializare, social-democrații remarcă faptul că „în viață, mai ales în ipostaza în care sunteți, deciziile vin la pachet cu asumarea”.
Legătura intre strazile Gării – Tărpiului si centrul intermodal de transport călători sunt două chestiuni diferite.
Prin definitie, centrul intermodal de transport reprezintă un sistem de terminale care să permită utilizarea in mod succesiv a două sau mai multe moduri de transport: rutier, feroviar, aerian si naval. Până aici lucrurile sunt clare. Numai că în intentia de a rezolva si problema legăturii intre strada Gării si strada Tărpiului, prin includerea celor două obiective într-un proiect comun s-a ajuns la o monstruozitate cu acea platformă de beton cocotată peste peroanele de tren ceea ce reprezintă o solutie aberantă, complicată, costisitoare si inutilă.
In plus, în gara Bistrita mai există si activitatea de transcontainere CFR, care nu-i altceva decât un terminal intermodal de transport marfă.
De aceea, o solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevră care ies din gară spre Unirea, astfel incăt să ramană doar linia principală care duce spre Bistrita Bargăului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Dacă va fi mutată inclusiv activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, atunci platforma de beton pentru centrul intermodal devine absolut inutilă deoarece in locul rămas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogară, fără a mai fi nevoie de platforma suspendată. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajată precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului fiind extrem de redusă, legătura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza prin eliminarea liniilor de manevră ceea ce ar permite deschiderea circulatiei auto printr-o trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea, solutia cu un pasaj subteran pe sub calea ferată este mai ratională decât monstruozitatea cu platforma de beton peste peroanele de tren. Până atunci, ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona străzii Romană, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferată.
Remus, daca nu ai vazut proiectul nu te apuca sa vorbesti! Ai mai scris undeva prostia asta!
Aici au dreptate PSD-istii, chiar daca nu sunt fan PSD. As adauga si decizia (facuta publica!) de a renunta, in viitor, la fundatia adanca pentru Linia Verde (str. Grigore Balan) si continuarea lucrarilor cu o fundatie superficiala, desi sunt convins ca banii de la UE au fost obtinuti pe un proiect cu fundatie adanca, precum cea aflata acum in lucru ! Suna a caz penal !