Sistemul on-line de la Serviciul Pașapoarte s-a blocat ieri în toată țara, din cauza solicitărilor foarte mari. Această defecțiune a afectat inclusiv sediul de la Bistrița, pentru o scurtă perioadă. Se pare că problemele s-au rezolvat rapid, cu toate că numărul celor care vin la Serviciul Pașapoarte crește constant.
Lunile iulie-august sunt cele mai aglomerate pentru cei de la Serviciul Pașapoarte Bistrița-Năsăud, întrucât majoritatea românilor plecați în străinătate se întorc acasă, în concediu. Acest lucru se resimte tot mai tare de la an la an, fapt pentru care a fost creat și sistemul electronic pentru Pașapoarte. Acesta s-a blocat însă în decursul zilei de ieri, fiind suprasolicitat.
„Această problemă a fost rezolvată rapid. Acum nu mai sunt probleme”, a declarat Floarea Pavelean, șeful Serviciului Pașapoarte Bistrița.
Chiar dacă nu se mai pot face programări online până în 20 august, cererile se preiau și în sistem off-line.
Deși numărul celor care apelează la Serviciul Pașapoarte în această perioadă a crescut, comparativ și cu alți ani, se pare că nu se mai crează celebrele cozi din fața instituției, întrucât oamenii s-au familiarizat cu sistemul online și cu bonurile de ordine.
„Având în vedere că oamenii s-au obișnuit, nu se mai crează cozile de anii trecuți, de exemplu. Nu mai sunt cozi la ora șapte dimineața, iar numărul celor care vin fără programare este de aproximativ 100 pe zi.”, mai spune reprezentantul instituției.
De asemena, programul Serviciului s-a prelungit în perioada de vară, până pe 19 august fiind deschis între orele 08:30-18:30.