A trecut un an și jumătate de la primul anunț de vânzare a Hotel Castel Dracula, unul dintre simbolurile județului Bistrița-Năsăud. În acest timp „lăcașul” contelui Dracula nu a fost vândut, deși prețul a scăzut considerabil.
În primăvara anului 2018 era scos la vânzare unul dintre simbolurile județului: Hotel Castel Dracula, un hotel situat în Pasul Tihuța, ridicat în 1983, inspirat fiind din romanul căruia îi poartă numele.
Pentru hotelul gândit de Alexandru Misiuga, fost șef al turistmului județean și ajuns în proprietatea omului de afaceri Ioan Moldovan, se cereau nu mai puțin de 7 milioane de euro.
Un an și jumătate mai târziu, hotelul tot nu a fost vândut, iar prețul i-a scădut de trei ori. Potrivit celui mai recent anunț, postat pe portalul imobiliare.ro, hotelul a ajuns să coste doar 1,9 milioane de euro.
Hotel Catel Dracula are 3 etaje și subsol și 140 de locuri de cazare împărțite în 63 de camere duble, cu baie proprie și televizor și trei apartamente spațioase.
Încă din anii `90, hotelul atrage turiști străini cu sutele de Halloween. Deși este administrat încă din anii `90 de Ioan Moldovan, care mai deține și Hotel Coroana de Aur, dar și afaceri în industria prelucrării cărnii, hotelul dedicat Contelui Dracula a fost ideea lui Alexandru Misiuga, pionierul turismului draculist din țara noastră.
Acesta a fost cel care a gândit primele schițe ale castelului, care încă de la început a avut menirea de a-i atrage pe turiștii care se aflau în căutarea celui mai cunoscut personaj din literatură și cinematografie: Dracula.
Inițial, baronul Misiuga a vrut să amenajeze un înspăimântător cimitir la intrarea în castel, iar construcția să aibă aspect de „ruină”. Comuniștii nu i-au dat voie să facă așa ceva, astfel că construcția a fost „normalizată”.