În 2024, cu supraîncărcarea de informații și cu nenumărate mărci care luptă pentru atenție, construirea unui public loial este mai importantă ca niciodată. Dar să nu uităm că consumatorii au devenit mai pretențioși, așteptările sunt mai mari și concurența este mai acerbă.
Cum să aduni un public fidel?
Să începem prin a înțelege evoluția publicului fidel. Publicul fidel de astăzi caută mărci care se aliniază cu valorile și convingerile lor personale. Prin urmare, autenticitatea, transparența și responsabilitatea socială sunt esențiale.
Mai mult, astăzi oamenii merg dincolo de simplele „tranzacții”. Majoritatea plătesc pentru valoare, pentru poveste, pentru faptul că nu au fost direct forțați să cumpere, ci pentru a face clar ce vor primi dacă apelează la acel brand anume. Și pentru că publicul are acum acces la informații și opțiuni, se așteaptă la experiențe extrem de personalizate și un cuvânt de spus în deciziile legate de brand.
Nu îți vei forța publicul să devină loial imediat și, dacă accepți următoarele puncte, acest lucru va fi mult mai ușor de realizat:
1. Înțelegeți demografia, valorile, interesele și comportamentul online al publicului țintă ideal. (Citiți mai multe despre crearea unui portret al publicului țintă).
2. Stabiliți unde își petrec timpul online clienții dvs. ideali. La urma urmei, Pinterest poate fi cea mai bună soluție a ta – acolo se află 80% dintre clienții tăi.
3. Nu neglijați influențatorii. Există mulți factori de influență grozavi care rezonează cu publicul țintă.
4. Conținutul este rege. Să nu uităm. Prin urmare, nu vă grăbiți când vă creați planul de conținut, gândiți-vă bine pentru cine îl scrieți și ce doriți să transmiteți prin videoclipurile și textele dvs. 5.Puneți interesele publicului în prim plan. Conținutul tău nu ar trebui să fie doar în tendințe, ci și personal. Adaptează-l la interesele publicului tău, abordează punctele dure ale acestora și oferă soluții unice pentru brandul tău.
6. Dacă este posibil, desfășurați evenimente online sau offline. Aici este creată o comunitate loială care va cumpăra de la tine și va sfătui pe alții.
7. Personalizarea este totul. Prin urmare, creați oferte, mesaje și recomandări care se potrivesc preferințelor individuale. Fă-i să se simtă văzuți, auziți și înțeleși.
În același timp, introduceți un program de fidelitate care depășește sistemul de bază de puncte. Oferiți recompense semnificative care se bazează pe nivelul de implicare, care va promova un sentiment de progres și apreciere.
Funcționează metodele de atragere a unui public loial care erau relevante acum câțiva ani?
Din pacate (sau din fericire) nu. Dacă aveți de gând să adunați o audiență în 2024 care vă va reveni de mai multe ori, utilizați abordarea generării cererii. Cu cuvinte simple, acesta este un fel de formare a valorii și a cererii la început, care servește apoi ca generare de lead-uri.
Demand gen este o strategie de marketing și un set de măsuri care vizează creșterea gradului de conștientizare, generarea interesului și, în final, stimularea cererii pentru un produs sau serviciu. Această abordare este mult mai largă, deoarece vizează un public mai larg și dezvoltă clienți potențiali prin pâlnia de marketing. Include diferite tactici și canale pentru a genera clienți potențiali cu scopul final de a le transforma în clienți potențiali.
Generarea cererii se concentrează pe crearea și menținerea relațiilor cu publicul care ar putea avea nevoie sau poate fi interesat de produsul sau serviciul oferit. Scopul principal este de a crea cerere pentru un produs sau serviciu chiar și în rândul celor care nu îl caută în mod activ.
Marketing inbound și outbound
Pentru a realiza acest lucru, strategiile de generare a cererii implică de obicei o combinație de tactici de marketing inbound și outbound. Tacticile de inbound marketing implică crearea de conținut valoros, cum ar fi postări pe blog, cărți electronice, seminarii web și videoclipuri pentru a atrage și educa potențialii clienți.
Aceasta este o strategie puternică pentru crearea și dezvoltarea unui public loial în mediul digital de astăzi. Spre deosebire de metodele tradiționale de inbound marketing care întrerup și adesea irită potențialii clienți, inbound marketing se concentrează pe atragerea lor organic prin conținut și experiențe valoroase.
Prin crearea de conținut informațional, educațional și de divertisment care să răspundă nevoilor și intereselor publicului țintă, vă veți stabili ca o resursă de încredere și un lider de gândire. Acest lucru construiește încredere și autoritate și pune bazele loialității.
Inbound marketing pune accent pe transparență și pe comunicarea autentică. Împărtășirea perspectivelor, a momentelor din culise și a poveștilor autentice ale mărcii vă umanizează marca și creează conexiuni mai profunde cu publicul dvs.
Inbound marketing vă permite să culegeți informații valoroase despre publicul dvs. prin analize de site-uri web, formulare de clienți potențiali și alte instrumente. Acest lucru le permite să personalizeze comunicările oferind conținut relevant, recomandări și oferte în funcție de preferințele și nevoile lor individuale. Această abordare personalizată promovează valoarea și recunoștința.
Tacticile inițiale includ publicitate direcționată, campanii de marketing prin e-mail, promovare pe rețelele sociale și eforturi de a ajunge și a implica un public mai larg. Dar atunci când utilizați astfel de metode, fiți conștienți de pufurile de achiziție directă care pot funcționa adesea împotriva dvs. și gândiți-vă cu atenție cum vă veți face publicitate exactă pentru marca dvs.
Construirea loialității este un plan pe termen lung, nu un efort unic.
Dacă înțelegeți că sunteți gata să așteptați succesul în viitor, începeți chiar acum. Înțelegându-ți publicul, oferind valoare, întărind conexiunile și depășind constant așteptările, poți dezvolta clienți fideli care vor deveni motorul succesului tău.