Păstorind un oraș cu peste 90.000 de locuitori, Primăria Bistrița a reușit să atragă cu mult-lăudata bugetare participativă doar 276 de bistrițeni. Unul dintre proiectele ce va fi finanțat de Primăria Bistrița cu 80.000 de lei a adunat doar…16 voturi.
Primăria Bistrița a încercat anul acesta să dea posibilitatea locuitorilor săi să propună proiecte pe care mai apoi le va finanța. În joc au intrat 5 proiecte, însă interesul bistrițenilor pentru acestea a fost minim.
În total, cele 5 proiecte au adunat doar 276 de voturi. Cele mai multe voturi au fost adunate de proiectul „Pădurea Codrișor – oaza de relaxare a bistrițenilor”, ce presupune amenajarea pădurii codrișor. Acesta a adunat 154 de voturi și va primi o finanțare de 130.000 de lei.
Următorul proiect finanțat cu 15.000 de lei este „Joaca accesibilă”, care a adunat 41 de voturi. A primit și 100.000 de lei „Smart City Tour Bistrița – o aplicație IT pentru turiști, care oferă tururi ghidate virtual”. A primit 500.000 de lei, cel mai mare buget, proiectul „Siguranța la treceri de pietoni din zona Viișoara și Unirea”, deși a fost votat de doar 31 de persoare.
Cele mai puține voturi le-a primit proiectul „Transport gratuit pentru persoanele cu dizabilități și vârstnici, finanțat cu 80.000 de lei. Doar 16 persoane au votat acest proiect.
Cele 5 proiecte vor fi incluse în bugetul de venituri și cheltuieli al municipiului pentru anul 2022 și vor fi implementate ulterior. Descrierea completă a fiecărui proiect o puteți citi AICI.
m-am uitat putin peste asazisa descriere completa a acestor proiecte – ce sper e ca ce s-a publicat pe site-ul primariei e un conspect al acestor proiecte, frumoase si utile dealtfel, dar… parca sunt intocmite de niste copii de clasele a-I-a sau a-II-a, ultimul cel cu microbusul pentru persoane cu dizabilitati parca este tradus cu google translate de undeva.
Pai astea trebuie sa fie proiecte cat de cat complexe, cu surse de achizitii, cu valori defalcate, cu surse de finantare pentru continuitate, de exemplu cumperi microbusul cu 16.000 euro (banuiesc ca intra in patrimoniul primariei si se inscrie in circulatie tot pe primarie).. soferul – cine il angajeaza – pe perioada determinata de 6 luni doar, dupa aia se caseaza dubita? cine aproba traseele la manastiri? cine plateste asigurarile, taxele, impozitele, carburantul etc.
Si pana la urma proiectele astea sunt anonime? Nu sunt asumate de nimeni? Mai ales ca sunt finantate din bani publici si e o actiune publica – laudabila actiune, dar foarte slaba orbanizare. Sau este intentionat asa slaba comunicarea cu publicul larg deoarece totul este foarte bine stabilit deja de mult timp???