Asociația GAL Lider Bistrița-Năsăud a susținut zilele trecute un eveniment dedicat brânzeturilor produse în județul nostru. Un chef le-a arătat celor prezenți cum pot preparatele din brânză să devină vedetele unei farfurii, iar un altul le-a explicat cum să-și promoveze și chiar eticheteze produsele. Următorul pas este un drum al brânzeturilor din județ!
În 6-7 martie, la Cormaia s-a desfășurat un workshop cel puțin interesant, dedicat brânzeturilor. Acesta a fost organizat de Asociația GAL Lider Bistrița-Năsăud și a fost dedicat producătorilor de brânzeturi, fermierilor, autorităților locale și reprezentanților HORECA interesați să folosească în bucătăria lor produse locale.
În cadrul evenimentului au fost prezenți doi experți, chef Emilian Larionesi și chef Nicușor Motronea. Emilian Larionesi le-a arătat participanților cum să compună un brunch tradițional bazat pe brânzeturi, le-a prezentat rețete și le-a arătat cum se face un plating sofisticat cu produse lactate tradiționale.
Chef Nicușor Motronea, în schimb le-a vorbit despre promovarea brânzeturilor, cum să construiască un brand și chiar cum să-și facă etichetarea produselor. În prima zi au fost prezenți 26 de participanți, iar în a doua în jur de 35.
„Lumea a fost un pic reticientă la început, dar pe parcurs au venit întrebările, implicarea, schimbul de idei, a fost un feed back foarte bun. Se simte nevoia de astfel de evenimente, care să îi pună și pe ei în valoare. Au vazut cât de importantă e informarea și comunicarea inclusiv între ei”, a declarat pentru Bistrițeanul.ro, Ana Călina Șestac, manager de proiect.
Se pregătește un drum al brânzeturilor
Întâlnirile fac parte dintr-un proiect mai amplu, finanțat din fonduri europene. Acesta are în centru promovarea producătorilor locali de brânzeturi. În cadrul proiectului a fost realizată o bază de date a producătorilor de brânzeturi din județ, un site care adună toate informațiile relevante despre ei și promovează inclusiv stânele.
De asemenea, este în lucru o aplicație cu un traseu al brânzeturilor. Deocamdată, aceasta adună în jur de 10-15 producători deschiși inclusiv să primească turiști care vor să aibă parte de o experiență la o stână tradițională, de exemplu.
Foto: David Bodescu