Bistrița se numără printre orașele care vor primi trenuri electrice de scurt parcurs. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii cumpără 62 astfel de trenuri cu peste 3 miliarde de lei.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii achiziționează 62 de trenuri electrice de scurt parcurs. Vor fi înlocuite trenurile electrice învechite și automotoarele diesel folosite în prezent.
Licitația lansată de minister este împărțită în 3 loturi, fiecare acoperind o regiune a țării. Unul dintre loturi, lotul doi, include 23 de trenuri, care vor ajunge în Brașov, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Bistrița, Cluj-Napoca, Arad, Timișoara și Reșița.
Cele 62 de trenuri costă între 3 și 4 miliarde de lei, fără TVA. Firma câștigătoare va trebui să asigure și reparațiile și întreținerea acestor trenuri.
Atata timp cat CFR-ului nu-i vine mintea la cap sa-si adapteze mersul trenurilor dupa nevoile oamenilor de pe fiecare cursa, tot in paguba o sa fie.
Interregio are orar mai decent si in consecinta reuseste sa iasa pe profit, ceea ce CFR-ul nu a reusit de zeci de ani incoace.