Municipiul Bistrița are o rețea de câțiva kilometri buni de piste pentru biciclete, care, însă este prea puțin folosită, au constatat și specialiștii care vor lucra la proiectul B-CONNECT, finanțat de Comisia Europeană. Printre recomandările specialiștilor pentru încurajarea folosirii bicicletelor se numără un sistem de recompense, parcări pentru biciclete și chiar ateliere pentru reparații de biciclete și trotinete electrice.
Bistrița se vrea un oraș mai verde. Fosta administrație a pus la punct o rețea de câțiva kilometri buni de piste pentru biciclete, care, însă, sunt prea puțin folosite. Au recunoscut-o și specialiștii prezenți ieri la Bistrița, care vor lucra la implementarea proiectului B-CONNECT.
Asta pentru că e mai comod să te deplasezi cu mașina și pentru că bistrițenii nu prea au fost încurajați să folosească bicicletele. Cei care locuiesc la bloc, la etajele superioare, nu prea au unde să le țină și trebuie să le care pe scări până jos.
Printre recomandările specialiștilor se numără amenajarea de parcări securizate pentru biciclete în zonele de blocuri fără lift. Acestea nu vor fi gratuite și vor avea o „chirie” lunară sau anuală.
Chiria, însă, nu va fi achitată cu bani, ci cu un comportament prietenos cu mediul, care va fi recompensat cu „token-uri”. Cei care pedalează un număr de kilometri sau merg pe jos vor fi recompensați cu token-uri, într-o aplicație specială pentru asta. Și cei care vor planta copaci sau vor îngriji grădinile din apropierea locuinței lor vor fi recompensați cu aceste puncte.
Cu aceste puncte, mai apoi, se va putea plăti chiria la parcările de biciclete, dar se vor putea achiziționa și alte produse și servicii, printre care, de exemplu, un kit robotic ce va evalua calitatea aerului de acasă.
De asemenea, autoritățile locale vor amenaja ateliere pentru reparația bicicletelor și tricicletelor electrice.
Aceste piste sunt o pacoste pe capul bistritenilor , prin care detinatorii de autovehicule nu mai au unde parca , desi pe ele nu circula mai nimeni, nu doar in aceasta perioada ci in orice anotimp. Este o investitie facuta fara ” cap „… probabil pentru „spalarea „… cuiva … ! Bistrita nu este Bucuresti si nici Cluj-Napoca… Aici la Bistrita, biciclistii pot circula pe aceleasi piste cu autovehiculele fara probleme, ptr ca nu sunt atat de multi incat sa sicaneze efectiv. Nu va mai chinuiti cu tot felul de ” programe si propuneri „… ptr ca bistritenii nu sunt atat de „‘ ciclisti ” pe cat credeti !
Nu stiu cine esti dar esti prost de bubui. Doar pt ca tu nu folosesti o bicicleta, nu inseamna ca nu e nevoie de asa ceva in oras. Biciclistii au fost intotdeauna defavorizati, marginalizati si batjocoriti in trafic. Pistele astea nu sunt facute cu cap, aia e problema.
Ati pus carul inaintea boilor,aceste piste sunt un fel de partia lui Cretu,eu personal cum imi car familia cu bicicleta,la scoala, servici,cumparaturi,ritmul vietii s-a accelerat,iar la sfarsitul saptamanii am alte griji decat sa ma dau cu bicicleta,ati dat peste cap ,atat circulatia pietonilor cat si a masinilor,am in zona mea ,unul singur ,care are bicicleta si ne uitam , ce grija are municipalitatea de el.
Sunt biciclist, dar si sofer!
Regret dar s-au facut investitii, parca nu erau destule, fara cap!
Da, facem piste in zonele cu spatiu, unde este loc pentru ambele, altfel creem piste de adunat praf ca pe str. Slavici!
Un antrenor și o pistă de antrenament pentru a învăța mersul cu bicicleta știți? Nu sunt singurul care ar vrea să învețe, cred că 70% dintre bistrițeni nu știu …..
Ca peste tot in tara, aceste piste, sunt combinatia unor sponsori de partid si apropiati ai sistemului, avand scopul de a sifona niste bani publici, pentru imbogatire rapida si peste noapte.
Sunt construite haotic fara sa respecte cele mai elementare norme de siguranta si de bun simt. Sunt un real pericol atat pentru pietoni, pentru soferi cat si pentru biciclisti.
Foarte multi biciclisti si posesori de trotinete nu detin nici cele mai elementare notiuni de legislatie rutiera in momentul in care se aventureaza in trafic si devin un adevat pericol in miscare.
Ca si biciclist, trebuie sa faci salom printre pietonii care circula pe pista de biciclete, trebuie sa eviti biciclistii care vin din sens opus cu toate ca si pe sensul opus au pista pentru biciclete, trebuie sa ai grija sa nu deschida unu’ portiera si sa te izbeasca de asfalt si lista poate continua.
Pistele de biciclete din Bistrița nu sunt realizate de specialiști. Nu sunt în concordanță cu vremurile de astăzi.
Mult prea înguste, cu borduri periculoase, lipsesc linii care separă clar pistele de biciclete la intersecții. Și multe altele.
Absulut nu s-a terminat.