1289 de candidați din Bistrița-Năsăud au susțin astăzi Bacalaureatul din Matematică. Potrivit șefului ISJ BN, profesorul Cristian Nicula, alți 583 de elevi au dat Bacalaureat la Istorie, iar 13 candidați au susținut proba de Istorie în Limba maghiară.
„La proba scrisă de astăzi, la Bacalaureat, niciun elev nu a fost eliminat pentru tentativă de fraudă. S-au înregistrat 39 de absenți”, a mai precizat Cristian Nicula.
Profesorul Dorin Ioniță a explicat pentru Bistrițeanul.ro că „în sfârșit, cei de la Ministerul Educației le-au făcut copiilor un subiect de oameni normali.
Subiectele la Mate-Info au fost complete. Chiar a fost ceea ce trebuie și mi-a plăcut. Este un subiect gradual, care a trecut prin toată materia.
Au fost subiecte formulate de oameni întregi și normali la minte. S-a văzut că au vrut să verifice cam toată materia.
Un copil care a învățat patru ani de 7 a avut ocazia la Bacalaureat să facă de un 7. Un copil care a învățat de 5 și a fost notat cinstit cu 5 – a putut să facă de 5 la Bac. Dacă a învățat de 10, a avut o sclipire și la ultimul subiect”, a precizat profesorul Dorin Ioniță.
Edupedu.ro a publicat subiectele examenului de Bacalaureat la Matematică, la profilul Real / Științele Naturii – AICI.
Subiectele examenului de Bacalaureat la Matematică, în cazul profilul Tehnologic Profil Servicii – AICI.
„La Mate-Info, la subiectul I, copiii au primit un calcul numeric, o compunere de funcții și o ecuație și ceva din materia clasei a X-a – o ecuație exponențială. Au primit și ceva din probabilități, dar și să rezolve o condiție pe o funcție. Elevii trebuiau să știe acolo că la 90º cosinusul este 0 și să afle aria unui triunghi dreptunghic.
La calculul matricial, la subiectul al II-lea au primit o matrice normală pentru a calcula un determinant, pentru a verifice o proprietate și a face la subpunctul c) o conexiune. Tot la subiectul II, la subpunctul 2 au primit o compunere de funcții. I-au purtat pe copii și prin algebră puțin, la subpunctul c) unde au primit să lucreze o ecuație din care să extragă două rădăcini frumoase… La subiectul III, prima parte a avut grad de dificultate mediu.
Un copil care a învățat cât de cât, când se uită la un grafic știe să facă o derivată și s-o interpreteze. Au avut de reprezentat grafic o funcție ușoară, pe care s-o gândească atunci când o reprezintă.
Și la ultima parte a Subiectului III s-a dat ceva frumos. Ultimul subpunct face departajarea dintre vârfuri”, a remarcat profesorul Dorin ioniță.
Profesorul de matematică Dorin ioniță a aruncat o privire și asupra subiectelor date celor de la profilul Tehnologic.
„Per ansamblu – aș spune că subiectele au fost formulate pe principiul de la anormal, la normal. Chiar dacă reforma învățământului în România merge de la normal spre anormal.
Din punctul meu de vedere, copiii de la profilul Tehnologic au primit un subiect mai greoi. În sensul că i-au purtat prin toată materia, tot pe un nivel mediu. Dar au uitat că la Tehnologic sunt copii nu neapărat străluciți la matematică și care nu prea au făcut școală în pandemie…
Am impresia că notele la Tehnologic vor fi mult mai mici, chiar dacă s-au dat și aici subiecte normale. Țin cont aici de particularitățile lor de învățare. Subiectele par să fi fost formulate de un profesor care se apropie de sfârșit de carieră și privește în jur tolerant. Și-o fi spus că trebuie să dea subiecte ca să-i facă pe elevi să le placă să dea un examen de matematică.
După cum s-au formulat subiectele anul acesta, copiii vor fi curioși să învețe la Matematică și anul viitor.
Subiectele chiar au fost făcute cum trebuie, iar elevii vor putea fi departajați. Nu cred că vor fi surprize de genul unor copii buni care s-au blocat emoțional în fața subiectelor”, a concluzionat profesorul Dorin Ioniță.