Prezent la Bistrițeanul Live, președintele Consiliului Județean Emil Radu Moldovan a vorbit și despre Autostrada Nordului, drumul de mare viteză care leagă Baia Mare de Dej și Bistrița. Acesta susține că cerut ca proiectul să nu afecteze casele și să meargă pe cât posibil prin extravilanul localităților. Ce variantă de traseu e „agreată”:
În urmă cu o zi s-a finalizat perioada de consultare publică în cazul Autostrăzii Nordului, drumul de mare viteză care leagă Baia Mare de Dej și Bistrița și care are în componență și centurile orașelor Dej și Bistrița.
După ce mai mulți bistrițeni au susținut că traseele trec peste casele lor, Emil Radu Moldovan, președintele Consiliului Județean, prezent la Bistrițeanul Live a ținut să lămurească lucrurile, susținând că este vorba despre culoare care au o marjă de 50-100 de metri care ghidează autostrada.
Acesta a mai spus că a cerut expres reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și proiectantului ca traseele luate în calcul să nu treacă printre case. CNAIR ar fi promis că va respecta acest deziderat al reprezentanților autorităților județene.
„În momentul de față sunt niște propuneri de traseu. Lucru pe care l-am solicitat ferm și expres reprezentatului CNAIR și a proiectantului este să nu afecteze case. Proiectul va evita zonele de case, dar trebuie să luăm în calcul că facem autostradă și drum expres și nu un drum comunal, care poate merge tot așa cu curbe din 50 în 50 de metri, că atunci nu mai ai cum să iei curba la viteza de 120 la oră. Dar am cerut expres evitarea caselor, a siturilor, a altor monumente istorice care pot complica derularea proiectului. Ieri s-a terminat dezbaterea publică și voi face toate diligențele necesare să evitam orice tip de deranj pe care îl putem produce cetățenilor”, a explicat Radu Moldovan, la Bistrițeanul Live.
Conform președintelui Consiliului Județean, dacă nu se găsește repede un traseu cu care să fie de acord majoritatea covârșitoare a celor care locuiesc în zonă, proiectul riscă să fie amânat pe următorul exercițiu financiar, după anul 2030.
„Trebuie să intrăm cu proiectul asta în exercițiul financiar 2021-2027, care se derulează, undeva până la finalul anului viitor avem șanse să intrăm dacă se termină documentația. Atunci se va realiza acest proiect. Dacă nu, vom reîncepe discuțiile pe 2030, pe următorul exercițiu financiar, pentru că costurile unui asemenea proiect sunt foarte mari și nu poate fi finanțat decât din fonduri europene”, a completat Radu Moldovan.
Varianta de traseu agreată de colegii primari, furnizorii de utilități și instituțiile avizatoare ar fi: din nodul dintre Livezile și Rusul Bârgăului se merge spre Jelna, Budacu de Jos, Simionești, Monariu, va traversa un deal din Șieu Măgheruș și va merge până în zona Cociu, pe dreapta Drumului Național 17. La zona Cociu, traseul coboară și merge în stânga Drumului Național 17, până la limita județului Bistrița-Năsăud cu Cluj.
Emisiunea la care a fost prezent președintele Consiliului Județean, Emil Radu Moldovan o puteți urmări mai jos:
Doar că a omis să zică ca trece prin UAT Cetate, care nu e parte în proiect și primarul Tarniță a confirmat ca nu a fost chemat la discuții, poate nu știe domnul președinte dar Orheiul Jelnii e UAT Cetate. Iar varianta lui trece din Monari, Budacu de Jos, exact prin Orheiu Jelnii si apoi merge in Jelna, unde si acolo e între case!
Să-i zică somnul președintela domnul care a trasat culoarul din Jelna ca in aval de rău e teren fără case și dincolo de Crama Jelna poate sa treacă autostrada in așa fel încât sa nu afecteze pe nimeni. Acum in varianta pusa pe CNAIR e peste și între case!
Mare om bun ar fi de presedinte al tarisoarei!