1.940 de elevi din ciclul primar și gimnazial din Bistrița-Năsăud s-au înscris la ore de remediere în cadrul programului „școala după școală” până în data de 15 martie. În județele vecine (Maramureș, Mureș sau Suceava) s-au înscris de două, chiar trei ori mai mulți elevi.
Orele remediale au drept scop recuperarea materiei care nu le-a fost predată elevilor, mai ales în zonele dezavantajate, din cauza lipsei de acces la școala online. Acestea au și rolul de a exersa anumite abilități ale copiilor, precum cititul sau efectuarea de operații matematice.
Potrivit unei info-hărți întocmite de școala9.ro, până la data de 15 martie, numărul elevilor din ciclul primar și gimnazial care s-au înscris la ore de remediere în programul „Școala după școală” în Bistrița-Năsăud a ajuns la 1.940.
În județele vecine s-au înscris de două sau chiar trei ori mai mulți copii la aceste ore remediale. În Maramureș s-au înscris aproape 5.000 de elevi, în Suceava 3.292, iar în Mureș numărul acestora trece de 6.000.
Profesorii spun că nu doar copiii care nu au putut să participe la orele online s-au ales cu lacune după acest an școlar, ci și cei care au avut acces la aceste ore.
Mihaela Nabăr, directoarea World Vision România spune că acest program nu ajunge tocmai la copiii pentru care a fost creat:
„Este foarte bine că există acest ordin. Însă trebuie să fim realiști. Acum, programul funcționează ca un call deschis: se înscrie cine vrea. Nu știm dacă acei copii din mediile cele mai dezavantajate beneficiază de aceste ore. Noi nu avem o analiză cu date actualizate în privința copiilor care au cea mai mare nevoie de ore remediale”, a precizat directoarea World Vision România pentru școala9.ro.