Faptul că personalul din spital nu se comportă chiar cum ar trebui nu este un lucru nou pentru nimeni. Managerul unității vrea să schimbe asta și trimite mai bine de 800 de angajați la cursuri de comunicare. Și nervii din UPU vor fi temperați de asistenții sociali, care vor avea rolul de a comunica cu aparținătorii pacienților.
Cele mai multe sesizări care ajung la conducerea Spitalului Județean de Urgență Bistrița vizează comportamnetul personalului. Potrivit managerului Spitalului Județean de Urgență Bistrița, Gabriel Lazany, pacienții sau aparținătorii sunt nemulțumiți în special de personalul medical mediu și auxiliar, și anume de infirmiere, asistente, brancardieri sau femei de serviciu.
Pentru a rezolva această problemă, managerul spitalului vrea să trimită la cursuri de comunicare peste 800 de angajați. În acest moment, Gabriel Lazany este în tratative cu Universitatea de Medicină și Farmacie din Târgu Mureș, însă dacă nu va ajunge la un acord cu conducerea acesteia, va organiza o licitație publică pentru a găsi instructori de comunicare.
„Vrem ca personalul să participe la aceste cursuri și pe lângă schimbarea limbajului, să învețe și cât și ce au dreptul să comunice pacientului, în funcție de postul ocupat. Marea majoritate a nemulțumirilor se referă la probleme comportamentale”, explică managerul Gabriel Lazany.
Acesta a spus că cei mai mulți dintre pacienți sunt mulțumiți de condițiile din spital, de îngrijirea pe care o primesc și chiar de mâncarea cu care sunt serviți, comportamentul asistentelor, a infirmierelor și a brancardierilor fiind marea problemă.
Asistenții sociali s-au mutat în Unitatea de Primiri Urgențe
Gabriel Lazany a început de când a preluat frâiele Spitalului Județean de Urgență să schimbe atitudinea personalului său. Acesta a mutat trei asistenți sociali ai spitalului în Unitatea de Primiri Urgențe, pentru a comunica în locul medicilor de la UPU cu aparținătorii.
De multe ori, întrucât nu pot să părăsească sala de așteptare și să intre în zona unde sunt îngrijiți pacienții, aparținătorii devin agitați și se iau la harță cu personalul medical.
Cei trei asistenți medicali ies periodic în sala de așteptare și transmit informațiile primite de la medici aparținătorilor. Managerul spitalului speră ca odată ce UPU va fi modernizat și extins, numărul asistenților medicali să crească cu 5, pentru a putea asigura permanența în acest serviciu.
„Ei (n.r. asistenții sociali) se ocupă de toate cazurile sociale, persoane fără adăpost sau fără asigurare medicală. Suplimentar, aceștia au preluat și sarcina de comunicare cu aparținătorii. De multe ori medicul este foarte ocupat și am încercat să îl mai degrevez de sarcini. De când au preluat asistenții această sarcină a scăzut numărul de sesizări. Încă nu avem permanență pe acest serviciu, dar sperăm să avem în curând”, a completat managerul Gabriel Lazany.