Din vara acestui an, ADI Deșeuri are în permanență doi oameni la groapa de gunoi de la Tărpiu. Aceștia participă la procedura de acceptare a deșeurilor, prin care se decide care mașini merg la reciclabile și care direct la depozit.
Mașinile cu deșeuri care ajung la groapa de gunoi de la Tărpiu trec printr-un proces prin care se decide unde ajung deșeurile transportate. Dacă aceasta conține sub 30% deșeuri reciclabile, atunci conținutul ajunge direct la depozit.
Dacă însă cantitatea de deșeuri reciclabile trece de 30%, atunci acestea ajung în ciur, adică o presortare mecanică a reciclabilelor. Ce rezultă din ciur ajunge în stația de sortare și mai apoi deșeurile recuperate ajung să fie vândute.
În ultima perioadă au început să apară la Tărpiu tot mai multe mașini cu peste 70% din deșeuri reciclate corect. Acestea merg direct la stația de sortare.
Pentru ca acest proces să funcționeze corespunzător și să se recupereze cât mai multe deșeuri reciclabile, ADI Deșeuri a hotărât să țină doi oameni în permanență la Tărpiu. Aceștia fac parte din comisia, care mai include și un membru al operatorului Supercom și altul al operatorului Vitalia.
„Am considerat că este necesar ca ADI-ul să aibă un reprezentant la Tărpiu, ca să nu mai fie discuții. Am introdus măsura în regulamentul de salubrizare a județului. Sunt acolo din 1 iunie anul acesta. Noi ca ADI trebuie să știm ce se întâmplă la Tărpiu, trebuie să fie totul foarte transparent. Există și o procedură de acceptare a deșeurilor, pe care am introdus-o ca măsură de reformă. Dacă deșeurile colectate ca reciclabile merită să fie sortate sau nu”, a explicat Cristian Niculae, șeful ADI Deșeuri, la Bistrițeanul Live.
Potrivit acestuia, deși mașinile respective ar trebui să conțină numai deșeuri reciclabile, prin reciclarea necorespunzătoare și amestecarea PET-urilor de exemplu cu deșeuri de construcții, se compromite întreaga mașină de deșeuri.
Emisiunea la care a fost invitat șeful ADI Deșeuri Cristian Niculae o puteți urmări mai jos: