În ultima perioadă, angajații DSP Bistrița au fost văzuți prin oraș, trasând marcajele rutiere. Totuși, unele dintre ele dispar… după o ploaie. Reprezentanții DSP Bistrița spun însă că vopseaua folosită e una specială, iar banii dați pentru aceasta nu sunt chiar puțini.
Uite marcajul rutier! Nu mai e! Uite trecerea de pietoni! Nu mai e trecerea de pietoni! Cam asta au observat bistrițenii că se întâmplă în municipiu.
Cel mai elocvent exemplu a fost cel al noii treceri de pietoni din dreptul Prefecturii. Despre acest lucru, Bistrițeanul.ro a scris aici:
Totuși, reprezentanții DSP Bistrița spun că altul a fost motivul intervenției.
„La aproape două luni după ce am trasat trecerea respectivă de pietoni, am intervenit în zonă pentru trasarea parcărilor și a altor marcaje rutiere. Și atunci am decis să mai dăm încă o dată și peste trecerea de pietoni”, a declarat Ioan Crețiu, șeful DSP BN.
Acesta a mai explicat că se folosește o vopsea specială.
„Folosim vopsea acrilică de marcaje rutiere albă, care are agent tehnic. Se organizează licitații. Ultima licitație a fost câștigată de SC Chimtitan SRL din București. Am cumpărat de la ei 8000 de kilograme, la prețul de 5,5 lei/kg, fără TVA”, a explicat Crețiu.
Această vopsea se folosește la trasarea marcajelor rutiere verticale. Trebuie aplicată când șoseaua e uscată, afară să fie minim 5 grade Celsius, iar după aplicare, nu trebuie să se treacă peste ea pentru aproximativ 30 de minute. Iar perioada de „valabilitate” e de 6 luni. Aceasta e legea în ce privește densitatea trasării marcajelor.
„Pentru marcajele longitudinale, nu ne ocupăm noi. Licitația a fost câștigată de o firmă din Cluj-Napoca, ce folosește tot același tip de vopsea. Am contractat marcarea a 8.500 mp de marcaje longitudinale, cu 9,48 lei/mp fără TVA. Aceștia au trasat deja prin oraș aceste marcaje, dar se vor întoarce pentru a trasa marcajele longitudinale pe străzile care au fost asfaltate în ultima perioadă”, a mai spus șeful DSP BN.
Conform legislației, marcajele ar trebui refăcute primăvara și toamna, însă nu totdeauna se fac așa. Iar valabilitatea de 6 luni e în condiții optime, în zonele des tranzitate fiind imposibil să reziste atât de mult.