0.8 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

VIDEO: Cât de simplu s-ar putea rezolva traficul infernal din Bistrița. NOI soluții pentru Centura orașului

Traficul în Bistrița este o problemă cu multiple cauze: numărul mare de mașini, aflat într-o continuă creștere, configurația rețelei de străzi, numărul insuficient de locuri de parcare, lipsa unei centuri ocolitoare ș.a…

Se vorbește mult despre o centură ocolitoare, pofta de vorbă fiind stimulată și de campaniile electorale care se apropie punctează Ioan Turc, șeful liberalilor din Bistrița-Năsăud. El este convins că avem mare nevoie de un drum ocolitor, dar că, în pofida tuturor discuțiilor, mai avem de așteptat.

Putem, în schimb, să îmbunătățim lucrurile într-un interval de timp rezonabil, iar una dintre soluțiile de fluidizare a traficului este modernizarea vechiului drum de centură, astăzi Drumul Cetății și Calea Clujului, prin lărgirea acestuia la trei și patru benzi, prin folosirea canalului de gardă și realizarea unor zone de refugiu și staționare – susține liberalul Ioan Turc.

În plus, consider că se poate construi un drum nou prin folosirea unei părți din terenul adiacent căii ferate. Traseul drumului nou ar putea începe din DN17, spre Sărata, continuând pe o parte a zonei de protecție a căii ferate, prin Viișoara până la intrare în Bistrița, făcând legătura cu Drumul Cetății și Calea Clujului prin Drumul Sigmirului…”, argumentează liderul PNL Bistrița-Năsăud.

Acesta menționează că zona de protecție este de 20 de metri de o parte și de alta a căii ferate și că aceasta ar putea fi folosită parțial printr-o modificare legislativă care să vizeze fluidizarea traficului în municipiile reședință de județ: „Traseul noului drum ar putea fi reluat din Drumul Năsăudului, pe lângă calea ferată, făcând legătura cu DN17 între Unirea și Livezile. Drumul propus poate fi amenajat de o parte și de alta a căii ferate, în regim de drum expres, pe o singură parte sau combinat”, consideră Ioan Turc.

Este necesar un studiu pentru analizarea posibilității de amenajare a unui drum nou pe lângă calea ferată pe tot traseul intravilan al municipiului Bistrița.

Noul drum ar urma să lege Parcul Industrial Sărata cu rețeaua de transport, iar între Unirea și Livezile ar fi oportună amenajarea unui drum de legatură cu zona Cocoș, a cărei dezvoltare rezidențială și de agrement poate fi anticipată.

Având în vedere numărul mare de camioane care opresc sau staționează pe Drumul Cetății, în așteptarea încărcării / descărcării, Ioan Turc afirmă că s-ar impune amenajarea a două parcări pentru camioane, una în zona Sărata, iar cealaltă între Unirea și Livezile, accesul acestora spre fabrici urmând să fie optimizat.

Pentru verificarea acestei soluții, președintele PNL Bistrița-Năsăud a apelat la o firmă specializată în proiectare, anume Klipsproiect SRL. Studiul de mai jos nu reprezintă un studiu de fezabilitate, ci o proiecție a ceea ce s-ar putea realiza:

[arve url=”https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fioanturc.pnl%2Fvideos%2F458587931551953%2F&show_text=0&width=560″ /]

ARTICOLE SIMILARE

Ultimele Știri

Sponsorizate

Noua colecție de iarnă, la DYA Cool Fashion: Se poartă gecile și paltoanele cu gulere de blană! Găsiți inclusiv mărimi mari 6XL sau 60-62

Magazinul DYA COOL FASHION este cunoscut în rândul bistrițencelor că aduce haine de calitate, elegante sau...

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...