3.4 C
Bistrița
luni, noiembrie 25, 2024

VIDEO: De ce așteptăm la urgențe și cine stabilește ordinea consulturilor?

În România se întâmplă adesea să suferim dezamăgiri legate de sistemul sanitar și pentru că am rămas în urmă cu educația medicală. Doctorul Tiberiu Tudor a fost prezent astăzi în emisiunea matinală Bistriteanul LIVE și a explicat cum se vede serviciul de urgență din interior și de unde apar nemulțumirile pacienților.

Cele mai multe nemulțumiri ale pacienților legate de UPU Bistrița fac referire la timpii mari de așteptare. Într-o emisiune trecută, directorul spitalului, Gabriel Lazany, a adus în discuție faptul că în 2008 când a fost renovat UPU, adresabilitatea era de 20.000 pacienți/an. S-a ajuns la situația în care în 2018 numărul celor care s-au prezentat la serviciul de urgență al Spitalului Județean de Urgență Bistrița-Năsăud să crească până la 42.000 pacienți. Această creștere a fluxului de pacienți duce inevitabil la prelungirea timpilor de așteptare.

[arve url=”https://www.facebook.com/bistriteanul.ro/videos/612998129163402/” /]

Pentru accesul în UPU, pacienții sunt rugați să intre în spațiul de triaj pentru a fi astfel înregistrați și evaluați. Triajul este procedura prin care sunt evaluați și clasificați pacienții care se prezintă la UPU, în vederea stabilirii priorității și a nivelului de asistență medicală necesară.

Procedura de triaj este o soluție transparentă de prioritizare a accesului la îngrijiri medicale astfel încât bolnavii să beneficieze de o alocare corectă a resurselor disponibile, numărul pacienților care ajung la UPU fiind în continuă creștere.

Triajul pacienților în UPU este deosebit de important pentru rezolvarea urgențelor corespunzator codurilor de gravitate și poate duce la evitarea unor situații conflictuale între pacienți sau aparținători și personalul din aceste structuri.

  • codul Roșu – timp de așteptare 0 minute (risc vital)
  • codul Galben – timp de așteptare 15 minute (risc major)
  • codul Verde – timp de așteptare 60 minute (stabil, fără risc vital care necesită mai multe resurse)
  • codul Albastru – timp de așteptare 120 minute (non urgent, necesită o singură resursă)
  • codul Alb – timp de așteptare 240 minute (consult medic de familie – rețetă, vaccinare etc.)

În ceea ce privește codurile de triaj, o idee subliniată de Dr. Tiberiu Tudor a fost aceea că se apelează în mod abuziv la ambulanțe pentru a scurta timpii de așteptare. Această practică este una total greșită, întrucât la momentul triajului, în funcție de semnele vitale pacientului îi este atribuit un cod și va avea de așteptat în funcție de acesta, indiferent dacă ajunge la urgențe cu mașina personală sau ambulanță.

Având în vedere afluxul mare de pacienți, Dr. Tiberiu Tudor a atras atenția asupra faptului că o boală acută nu reprezintă neapărat și o urgență medico-chirurgicală, dar și că un pacient care ajunge pe picioarele lui la camera de gardă s-ar putea să fie foarte grav.

Mai multe detalii despre acest subiect puteți urmări în emisiunea integrală disponibilă mai jos sau pe pagina noastră de Facebook.

[arve url=”https://www.facebook.com/bistriteanul.ro/videos/410973689452084/” /]

 

ARTICOLE SIMILARE

Ultimele Știri

Sponsorizate

Vrei să ai o vizibilitate optimă, indiferent de vreme? Schimbă la timp ștergătoarele

Vrei să ai o vizibilitate optimă, indiferent de vreme? Schimbă la timp ștergătoarele. La Materom Skoda ai parte de reduceri speciale valabile până în 31 decembrie!

Noua colecție de iarnă, la DYA Cool Fashion: Se poartă gecile și paltoanele cu gulere de blană! Găsiți inclusiv mărimi mari 6XL sau 60-62

Magazinul DYA COOL FASHION este cunoscut în rândul bistrițencelor că aduce haine de calitate, elegante sau...

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.