Aproximativ 90 de microbuze, aflate fie în posesia școlilor, fie a Consiliilor Locale, asigură transportul elevilor în Bistrița-Năsăud. Pentru că gradul lor de uzură și vechime este destul de mare, Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud a solicitat Ministerului Educației – încă 50 de microbuze: 43 în mediul rural și 7 în mediul urban.
„În ceea ce privește siguranța elevilor, există proceduri la nivelul fiecărei școli, pentru că sunt condiții diferite de transport al elevilor care diferă de la caz la caz. În anumite cazuri inclusiv cadrele didactice fac naveta cu aceste microbuze, în altele – doar elevii. Fiecare școală și-a organizat transportul elevilor cu respectarea normelor de siguranță și în funcție de condițiile în care se află școala și de distanța care trebuie parcursă”, a transmis Monica Buboly, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Bistrița-Năsăud.
„Este o chestiune care se gestionează de către fiecare autoritate locală. Noi le-am înregistrat, de-a lungul timpului, pe cele care deservesc școlile. Nu știm dacă, la un moment dat, fiind defect microbuzul școlii, autoritățile locale au apelat la un microbuz închiriat… Mai puțin de o treime din cele 90 de microbuze aparțin școlilor, vedem asta după numărul de șoferi pe care trebuie să-i normăm. Poate că sunt situații de acest gen. Cert este că ni s-au dat asigurări de la Minister că în acest an va fi program național de achiziție de microbuze”, a completat Camelia Tabără.
Șeful ISJ a subliniat că s-a făcut apel la școlile din județ să solicite microbuze pentru a se desființa structurile cu clase de învățământ simultan, în care învață mai mulți copii de diferite vârste, iar rezultatele și calitatea actului didactic sunt scăzute.
Probleme cu transportul elevilor în Bistrița-Năsăud?
Singura sesizare care a ajuns pe adresa Inspectoratului Școlar a venit de la Budești: „S-a întâmplat în semestrul I, la Budești, unde a fost nevoie de o reparație mai mare, erau copii mulți de transportat și am înțeles că aceasta a fost soluția găsită de Primăria din localitate: au apelat la o firmă specializată”, a confirmat Camelia Tabără.
Ca și infrastructura școlară, ca și dotările sau finanțarea per elev pe bunuri și servicii sunt în sarcina primăriilor, care trebuie să-și optimizeze transportul, să obțină toate avizele și pentru șofer și pentru mașină – a mai precizat șeful ISJ.
„Sunt discuții referitoare la orele de la care îi aduc pe copii la școală, ca să nu fie foarte complicat pentru copii să aștepte prea mult, să se trezească prea devreme. Mesajul și apelul nostru către primăriile din județ este următorul: elevii să fie transportați în condiții de siguranță!”, a conchis inspectorul general.