O trecere de cale ferată semnalizată pe strada Lucian Blaga este un vis îndepărtat. Abia luna aceasta își dau consilierii locali acordul pentru studiul de fezabilitate. La un calcul simplu constatăm că mai devreme de 2020 nu vom putea circula pe Lucian Blaga fără să stăm la coadă.
La orele de vârf, strada Lucian Blaga devine cel mai aglomerat punct din municipiu. „De vină” pentru această situație este tocmai calea ferată nesemnalizată de pe această stradă.
Întrucât toți șoferii trebuie să oprească să se asigure, cozile formate depășesc în unele zile unul sau doi kilometri. Pentru a fluidiza traficul, Primăria Bistrița a luat hotărârea să își asume semnalizarea trecerii de cale ferată.
Pe masa consilierilor locali se va afla în ședința de săptămâna aceasta studiul de fezabilitate al acestui proiect. Asta înseamnă că licitația pentru aceste lucrări va fi organizată abia anul viitor.
Dacă punem la socoteală și cele 11 luni necesare executării, constatăm că nu vom putea circula pe Lucian Blaga fără să stăm la coadă mai devreme de 2020. În cadrul studiului de fezabilitate au fost vehiculate și costurile probabile.
Astfel, în cel mai fericit caz, municipalitatea va scoate din vistierie 1,4 milioane de lei. Costurile pot ajunge, totuși, potrivit experților, și la 1,8 milioane de lei.