Într-o conferință de presă, primarul Gabriel Lazany a explicat că a renunțat la perdelele verzi din Viișoara și Unirea, proiect lăsat de fostul primar, pentru că vrea câte două benzi pe sens la cele două intrări în oraș. Drumul ar urma să fie lățit până la nodurile cu viitoarea centură a Bistriței și cu drumul expres Dej-Bistrița.
Edilul Gabriel Lazany a precizat, ieri, într-o conferință de presă, că un studiu de trafic comandat de fosta administrație indică două probleme legate de trafic: două „strangulări”, la cele două intrări în oraș, spre Viișoara și Unirea.
Acestea se formează în orele de vârf, dimineața și după-masa când ies bistrițenii de la muncă. Una dintre aglomerații se formează pornind de la sensul cu Lucian Blaga spre Unirea, iar cealaltă de la pasarelă spre Viișoara.
Potrivit acestuia, drumul lățit, cu patru benzi de circulație va merge până la nodurile rutiere de descărcare ale viitoarei centuri ocolitoare a Bistriței, respectiv până în zona Sărățel și până după Livezile. Centura ocolitoare a Bistriței va fi parte din drumul expres Dej- Bistrița.
„Este obligatoriu să facem dezvoltarea aceasta, să fie patru benzi de circulație, două pe sens, până la nodul rutier de la intersecția cu centura ocolitoare, altfel nu vom rezolva absolut nimic legat de trafic. Prioritară este centura ocolitoare a Bistriței, care va avea două noduri de descărcare, unul în zona Sărățel, lângă TeraPlast, și altul undeva între Livezile și Rusu Bârgăului”, a precizat Gabriel Lazany.
Pentru a putea asigura spațiul pentru amenajarea celor 4 benzi de circulație în Unirea și Viișoara, primarul Gabriel Lazany a renunțat la unul dintre proiectele lăsate de vechea administrație și anume „perdelele verzi”, care presupuneau amenajarea unor spații verzi pe marginea DN17, în Unirea și Viișoara.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat într-o conferință de presă desfășurată la Cluj, că anul acesta va fi lansată și licitația pentru lucrările la drumul expres Dej-Bistrița. Mai multe despre acest subiect puteți citi mai jos: